Det brinner.
Det brinner.
mm. =( min bil brinner. Eller den brann iaf.
Ingen brand direkt, men va nog inte långt ifrån.
Massa kortis i kablar skulle jag tro. På värdens smidigaste ställe att komma åt. Under insuget.
Märkte i går att generatorn slutat ladda. Jaha tänkte jag, inte nu igen (den har hållt på å trilskats ett tag nu). Sen när ja skulle parkera bilen hörde jag ngt skrapa som f*n framme i motorn. *suck* Start motorn som hoppa i. Tänkte inte mer på det och sprang iväg å festade istället. Å hoppades på att det skulle fixa sej själv. Men i morse kom det ngn å knacka på och sa att det rykte om min bil. Sure tänkte bara jag, sluta jävlas. Men mykke riktigt där står den å ryker å puffar. DAMP.
Kollade en snabbis vart f*n det kom ifrån.. alldeles över startmotorn, i en kabehärva där. Tror det va där röken kom ifrån. Och jag som verkligen hatar elfel.
nu är då frågan, ska jag byta ut hela jävla kabelhärvan, eller ska jag skarva? Hur som helst kränger jag bilen så fort jag lagat den å fått den besiktigad, ja pallar f*n inte nå mer med den här bilden nu (P205gti 1,6 86-) . Det här va droppen. 405 mi16 nästa!
Ingen brand direkt, men va nog inte långt ifrån.
Massa kortis i kablar skulle jag tro. På värdens smidigaste ställe att komma åt. Under insuget.
Märkte i går att generatorn slutat ladda. Jaha tänkte jag, inte nu igen (den har hållt på å trilskats ett tag nu). Sen när ja skulle parkera bilen hörde jag ngt skrapa som f*n framme i motorn. *suck* Start motorn som hoppa i. Tänkte inte mer på det och sprang iväg å festade istället. Å hoppades på att det skulle fixa sej själv. Men i morse kom det ngn å knacka på och sa att det rykte om min bil. Sure tänkte bara jag, sluta jävlas. Men mykke riktigt där står den å ryker å puffar. DAMP.
Kollade en snabbis vart f*n det kom ifrån.. alldeles över startmotorn, i en kabehärva där. Tror det va där röken kom ifrån. Och jag som verkligen hatar elfel.
nu är då frågan, ska jag byta ut hela jävla kabelhärvan, eller ska jag skarva? Hur som helst kränger jag bilen så fort jag lagat den å fått den besiktigad, ja pallar f*n inte nå mer med den här bilden nu (P205gti 1,6 86-) . Det här va droppen. 405 mi16 nästa!
//Andreas
Pölsa & Pomme-Fries
Fiskpinnar och punchpraliner!
Pölsa & Pomme-Fries
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Mr.T wrote:tja, jag hade typ samma på min -89 då sladden till generatorn hade nött mot ett motorfäste! så jag bytte bara ut sladden från generatorn till startmotorn.
Mot ett motorfäste? Måste vara en ruskit skum väg den kabeln gått. För både startmotorn och generatorn sitter ju på framsidan av motorn, och går inte förbi ngt motorfäste?
Edit:
Samt, kabel från generator till startmotor. Förstår inte meningen med att man skulle ha en där emellan?
//Andreas
Pölsa & Pomme-Fries
Pölsa & Pomme-Fries
Mr.T wrote:motorfäste eller vad det kan heta, det sicker ut en platta med ett hål, lyftfäste kanskeunder insuget
ahaa. de va som f*n.. de är ju under insuget det rykte.. måste ta en närmare kik på det där.
men du.. hur uppförde sej din då? Hoppade startmotorn i lite av sej själv? Laddade inte generatorn?
//Andreas
Pölsa & Pomme-Fries
Pölsa & Pomme-Fries
Grejen va den att batteri lampan hade börjat lysa lite svagt+ att det börjat lukta EL från motorn, men jag hade inget prob med start motorn vad jag kan komma ihåg. men det otroliga var att sladden till generatorn var nästan av, typ 3 trådar kvar och bilen startade
Last edited by Mr.T on Fri May 02, 2003 23:34, edited 1 time in total.
205 Gti -89
Mr.T wrote:Grejen va den att batteri lampan hade börjat lysa lite svagt+ att det börjat lukta EL från motorn, men jag hade inget prob med start motorn vad jag kan komma ihåg.
Okej. Min generatorlampa lyste lite när den själv ville förr.. i onsdags lyste den konstant. Å tillslut hoppade startmotorn i när den själv ville.
Men vad är det för sladd det där? Går den från generatorn till startmotorn lr vadå?
//Andreas
Pölsa & Pomme-Fries
Pölsa & Pomme-Fries
Mr.T wrote:hmm jag tror det, är ett tag sedan nu, men enklast e att skuva loss sladden vid generatorn och sladden på starmotorn, för då kan man ta ut kabelhärvan som går under insuget och kolla
Okej, underbart.
Ska göra det i mårrn å se hur det ser ut.
Tackar för hjälpen så länge.
Så kanske jag hör av mej mer
//Andreas
Pölsa & Pomme-Fries
Pölsa & Pomme-Fries