Nån som tänkt ner till Nürburgring i sommar?

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Nån som tänkt ner till Nürburgring i sommar?

Post by Pär H »

Har själv planerat för 13/5 lite grann, men eftersom jag förmodligen inte hinner tillbaka till Lunda 15/5 blir det nog inget.

Men senare under sommarn är jag lite sugen att åka ner. Andra som lider av liknande planer? Vilka datum isåfall?

På rejsa.nu finns en kalender med öppettider.
EN 14497
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Jag vill ner! Först tänkte jag påsken, det är ju perfekta öppettider då. Men sen påmindes jag att det var mässa i elmia då :? Så jag skjöt upp det. När vet jag inte faktiskt... Ska kolla öppettiderna lite nogrannare. Men jag vill ju köra där i två dagar, så man lär känna banan lite.

Har försökt att kalkulera på vad kostnaderna skulle bli, man tjänar på att köpa årskort om man kör mer än 50-60 varv, och för att göra det får man åka ner två gånger, om man inte tokkör :D

Blir första gången för mig :D
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Rash: Du har ju närmare ner än jag, men 50-60 varv på en säsong? Då ska man nog vara rätt dedikerad! Hursomhelst vore det ju trevligt att träffas därnere, så posta gärna när du blir mer konkret i planerna, det kommer jag iaf att göra.
EN 14497
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Pär wrote:Rash: Du har ju närmare ner än jag, men 50-60 varv på en säsong? Då ska man nog vara rätt dedikerad! Hursomhelst vore det ju trevligt att träffas därnere, så posta gärna när du blir mer konkret i planerna, det kommer jag iaf att göra.

Jo, det känns som att det blir ganska mycket med 50-60varv kanske, kostnaderna för däck, broms m.m blir kanske för höga då :? Tänkte bara att om det nu skulle bli så många varv skulle jag bli sur på mig själv att man inte köpte ett årskort....

Jag åker ner när som helst i princip! Så länge det inte krockar med något annat evenemang, pega-träffar, mässa, någon bilsportträff och helst att det inte krockar med F1....fast det blir nog tufft :lol: Jag hojtar till när jag vet närmre.

Ps. Vet någon hur långt det är till ringen ungefär? Från tex Göteborg eller Malmö?
Nik

Post by Nik »

Pär: Säg till när du ska ner!
Jag kan tänka mig en kombinerad rejsing/shopping-runda :)
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla :)
Pelle206

Post by Pelle206 »

Rash wrote:
Pär wrote:Rash: Du har ju närmare ner än jag, men 50-60 varv på en säsong? Då ska man nog vara rätt dedikerad! Hursomhelst vore det ju trevligt att träffas därnere, så posta gärna när du blir mer konkret i planerna, det kommer jag iaf att göra.

Jo, det känns som att det blir ganska mycket med 50-60varv kanske, kostnaderna för däck, broms m.m blir kanske för höga då :? Tänkte bara att om det nu skulle bli så många varv skulle jag bli sur på mig själv att man inte köpte ett årskort....

Jag åker ner när som helst i princip! Så länge det inte krockar med något annat evenemang, pega-träffar, mässa, någon bilsportträff och helst att det inte krockar med F1....fast det blir nog tufft :lol: Jag hojtar till när jag vet närmre.

Ps. Vet någon hur långt det är till ringen ungefär? Från tex Göteborg eller Malmö?

Det är ca 80 mil från Malmö, anledningen till att jag vet det är för att jag ska ner o kolla F1 den 30Maj. Fick det av min sambo i 30års present.....
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Pelle206: Då är det drygt 100mil från Kungsbacka. Grattis till den grymma födelsedagspresenten!!
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Nik wrote:Pär: Säg till när du ska ner!
Jag kan tänka mig en kombinerad rejsing/shopping-runda :)
Jo, jag postar här. Kan undra vad du tänkt shoppa då? ;)
EN 14497
Nik

Post by Nik »

Pär wrote:Jo, jag postar här. Kan undra vad du tänkt shoppa då? ;)

Korv :roll:

André: Är du trailerqueen eller? ;)
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla :)
Pelle206

Post by Pelle206 »

Rash wrote:Pelle206: Då är det drygt 100mil från Kungsbacka. Grattis till den grymma födelsedagspresenten!!

Tackar dom orden blev jag varm av....
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Någon som fortfarande ska ner? Ville bara säga att jag inte har råd själv :x Då jag inte hade planerat att köra ERF så går pengarna dit. Men kanske nästa år.. :roll: eller nästa igen...
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

I maj blir det inget för mig, möjligen i sommar eller mot höstkanten.
EN 14497
Jesper Cronelid
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Jesper Cronelid »

Rash wrote:Någon som fortfarande ska ner? Ville bara säga att jag inte har råd själv :x Då jag inte hade planerat att köra ERF så går pengarna dit. Men kanske nästa år.. :roll: eller nästa igen...

Pussy!!!

Jag åker om fler ska...!!!
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106
Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205
Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Ta mesta delen av "Lid vs Rash" hemma i lägenheten, tack. För oss som vet att ni känner varann är det väl något att rycka på axlarna åt, men för en utomstående eller nyanländ betraktare kanske det ser lite illa ut?

Peace! :)
EN 14497
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Pär wrote:Ta mesta delen av "Lid vs Rash" hemma i lägenheten, tack. För oss som vet att ni känner varann är det väl något att rycka på axlarna åt, men för en utomstående eller nyanländ betraktare kanske det ser lite illa ut?

Peace! :)

Försökt förklara detta för Lid!! Men är väl inte så mogen jag själv heller :roll: Jag har redan slutat :D
Tobias Lindell

Post by Tobias Lindell »

Jag skulle kanske kunna tänka mig att följa med. Har redan varit där en gång, och kört ett helt varv (i mammas Astra 1,6 Club då jag inte trodde 309:an skulle klara en färd ner till södra delarna av Tyskland och tillbaka igen). Beror på om jag kan få flickvännens tillåtelse.
Brummar runt i en svart Astra Sport
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Nu har jag budget för en ringen resa :D Åker antagligen under Juli, förhoppningsvis med Lid! Någon mer? Vad sägs om en Peugeot träff på ringen? :D :lol:
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Juli kan ev funka, men jag kommer isåfall vara rätt hårt schemabunden eftersom jag har familjen med mig.
EN 14497
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Pär wrote:Juli kan ev funka, men jag kommer isåfall vara rätt hårt schemabunden eftersom jag har familjen med mig.

På kalendern står det att jag ska till Halmstad 3 juli och till Lunda 24juli. Där emellan kanske man kan åka någon gång? Vad för några datum passar dig? Jag har nog inget att anpassa mig efter..
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Kollade lite på ringen -kalendern på rejsa.nu. Den bästa helgen ser ut att vara 17-18:e juli. Då är det VLN race på lördagen, det hade ju vart kul! Men man får inte köra förrän söndagen och då är det väl en massa tyskar också, och att man i så fall får åka på fredagen.

Sedan så kan man ju iofs köra även på måndagen men det blir nog lite mycket för mig tror jag.

Här är mitt förslag:

Fredagen 16 juli: Åka från Sverige tidigt så man kommer fram i god tid, äta och dricka gott och lägga sig.

Lördagen 17 juli: Kolla på VLN race, ta sig någon öl under dagen. Lägga sig i tid.

Söndagen 18 juli: Gå upp tidigt och köra så många varv man vågar/har råd/vill från 08:00 till 19:30.

Måndagen 19 juli: Åka hem tidigt på morgonen.

:?: :?:
Post Reply