Nån som kört eller kör på sådana?
Erfarenheter av Eagle F1 GS-D3?
-
Stenis
- Super Senior
Erfarenheter av Eagle F1 GS-D3?
Skulle vilja ha lite mer info än "kliniska tester"...
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
Grumpy Old Fart!!
Körde med GY Eagle F1 GSD3 205/45-16 på 206:an (helt omoddat chassi) och var grymt nöjd med dem, både i vått och torrt. Verkade slitas ganska snabbt dock.
Har även haft dem nu på gubbbräsern, 215/45-17 (sänkt 40 mm runt om med för mjuka fjädrar), och två banträffar (Björkvik + Kinnekulle) var vad som krävdes för att ta slut på dem. På den tyngre bilen känns de inte alls lika förtroendeingivande heller, men det kan också ha med bilens allmäna chassisättning att göra.
Har även haft dem nu på gubbbräsern, 215/45-17 (sänkt 40 mm runt om med för mjuka fjädrar), och två banträffar (Björkvik + Kinnekulle) var vad som krävdes för att ta slut på dem. På den tyngre bilen känns de inte alls lika förtroendeingivande heller, men det kan också ha med bilens allmäna chassisättning att göra.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
-
Stenis
- Super Senior
Ok, letat tester som tusan på nätet och kommit fram till att dessa ligger i topp i 9,8/10 tester för Ultra Performance/Allround.
Har ingen lust att kasta på 2 uppsättningar en med vanliga och en med R eftersom utrymmet inte tillåter transport av en extra uppsättning.
Jagar därför en kompromiss...
Har ingen lust att kasta på 2 uppsättningar en med vanliga och en med R eftersom utrymmet inte tillåter transport av en extra uppsättning.
Jagar därför en kompromiss...
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
Grumpy Old Fart!!
Däcken som satt/sitter på V6:an (måste ha nya däck fram, funderar på annat märke) är importerade från England, och jag har inte en susning om hur gamla de är. Däcken som satt på min 206:a var från en annan helt fräsch 206GTi, dvs däcken var helt nya.
Åas tror jag att just 215/45 bara finns i GSD2-blandning, kan ju vara en skillnad där gentemot GSD3...hmm.
Åas tror jag att just 215/45 bara finns i GSD2-blandning, kan ju vara en skillnad där gentemot GSD3...hmm.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Är nöjdare med Bridgestone S-03 på GSW än jag var med GY "GSD2", eller vad de kan ha hetat, på T16. S-03 ska vara det bästa gatdäcket, även om de ser lite terrängmässiga ut i mönstret gentemot GY. Kolla med Wheelbase, jag köpte mina 235/40-17 (E36 M3 standarddimension) för 18-1900/st där. Dock överhettar de lika lätt som andra gatdäck och slits rätt rejält vid bankörning
Dunlop Super Sport Race ska vara ett bra "nästan r-däck" som funkar bra vid vardagskörning också. Har sett det omdömet på rejsa.nu flera ggr.
Sen GÅR det ju att köra r-däck till & från också även om jag "valde" ett pessimalt tillfälle att göra det på, så ett gäng Kumho V70A på vinterfälgarna kan nog funka om du skiftar hemma, trots att de har i princip obefintligt mönster.
Dunlop Super Sport Race ska vara ett bra "nästan r-däck" som funkar bra vid vardagskörning också. Har sett det omdömet på rejsa.nu flera ggr.
Sen GÅR det ju att köra r-däck till & från också även om jag "valde" ett pessimalt tillfälle att göra det på, så ett gäng Kumho V70A på vinterfälgarna kan nog funka om du skiftar hemma, trots att de har i princip obefintligt mönster.
EN 14497
Funderar precis som du, vill ha en kompromiss som funkar bra på både bana och väg. Jag har inte heller bestämt mig än
Funderar lite på Continental Contisport eller Pirelli P Zero eller liknande...
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
P Zero C ( i de kvarvarande dimensionerna) eller Corsa, eller direzionale, eller...... P Zero finns som allt ifrån rena gatdäck till r-däck. Contisport vet jag inget om, men det är väl prestandainriktade gatdäck det också?Rash wrote:Funderar precis som du, vill ha en kompromiss som funkar bra på både bana och väg. Jag har inte heller bestämt mig änFunderar lite på Continental Contisport eller Pirelli P Zero eller liknande...
Enligt min ringa erfarenhet finns inget som funkar riktigt bra i båda tillämpningarna. Bra bandäck är minst lite småkassa vid gatkörning och tvärtom.
Dubbla uppsättningar (gatdäck + r-däck) tror jag dessutom är ekonomiskt försvarbart i längden (frånsett kapitalbindningen), eftersom gatdäcken slits mycket mer än r-däcken vid bankörning.
Men för Stenis som även har en tvivelaktig VAG-produkt att lunsa runt med till vardags och i regn, kanske r-däck (med hyfsat mönster) skulle vara den bästa "kompromissen?
EN 14497
- Peter Igelhammar
- Crew

hade gy eagle på min 309 215 40 16 o de var kanon. Inget att klaga på alls faktiskt. Grepp så inåt h-e.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Pär wrote:P Zero C ( i de kvarvarande dimensionerna) eller Corsa, eller direzionale, eller...... P Zero finns som allt ifrån rena gatdäck till r-däck. Contisport vet jag inget om, men det är väl prestandainriktade gatdäck det också?
Enligt min ringa erfarenhet finns inget som funkar riktigt bra i båda tillämpningarna. Bra bandäck är minst lite småkassa vid gatkörning och tvärtom.
Dubbla uppsättningar (gatdäck + r-däck) tror jag dessutom är ekonomiskt försvarbart i längden (frånsett kapitalbindningen), eftersom gatdäcken slits mycket mer än r-däcken vid bankörning.
Men för Stenis som även har en tvivelaktig VAG-produkt att lunsa runt med till vardags och i regn, kanske r-däck (med hyfsat mönster) skulle vara den bästa "kompromissen?
Tänkte i sådana fall P Zero gatdäck. Japp, ContiSport är prestandainriktade, fast jag har ingen aning hur bra de är...
Tror att det blir P Zero gatdäck ändå. Snart är våren här
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
- Stefan Sager
Jag har ett annat problem. Jag har olika breda fälgar bak och fram och det verkar vara ett h*lvete att hitta t.ex. 185-50-16 och 195-45-16 alt. 195-45-16 205-40-16 av samma märke.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
- Peter Igelhammar
- Crew

alven o ingvarsson fixar F1 or till bra pris i udda dimensioner
Peugeot Sport Club Crew
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Mycket nöjd med mina F1:or
Har GY Eagle F1 GS-D3 i 215/45-17 på min kärra och de är de bästa däck jag nånsin haft. Observera att det är ganska stor skillnad på GS-D2 och GS-D3 i varje fall utseende- och prismässigt
GS-D3 är oxå mig veteligen en modernare konstruktion.
Köpte mina däck och fälgar hos Valla Däck. Billigare än så kunde jag inte hitta på vettigt avstånd från huvudstaden.
/JF
Köpte mina däck och fälgar hos Valla Däck. Billigare än så kunde jag inte hitta på vettigt avstånd från huvudstaden.
/JF
406 V6 Sport -01
807 -06
807 -06