Dimensionera avgassystem
Främre är väl extraktorröret? 
- Team Müsseldorf Racing -
Nissan Fairlady Z33 350z
Nissan 180zx -88
Peugeot 205 GTi -87 - Såld
Volvo 240 GLT - Såld
206 XS - GT Edition - Såld
Nissan Fairlady Z33 350z
Nissan 180zx -88
Peugeot 205 GTi -87 - Såld
Volvo 240 GLT - Såld
206 XS - GT Edition - Såld
- Eric Josefsson
Eric Ekman wrote:Främre är väl extraktorröret?
Nja avgassytem må vara lite svåra att dela upp i namn, personligen ser jag orginalsystemet (på 405an)så här från toppen räknat:
Grenrör, downpipe, mellan/främrerör, slutrör
downpipe inkl katten, därifrån mellan/främrerör till anslutningsflänsen på bakre dämpare som jag inkluderar i slutrör
Jag har bara ett rör från katten och bakåt skulle det vara 2 så hade jag sektionerat upp det röret i en främre och mellan del.
Men det kan skilja lite på vem man frågar, en del kallar dpn för främre rör har jag upptäckt, vilket som är rätt vetefasen
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
-
406
2 tums sport
Har en fråga,, har fixat 2 tums simons sportsystem till min 406 från katten o bakåt.. Var det dåligt att jag valde 2 tums system borde jag haft tagit 2.5tum?
Kanske behövs större till 406? typ att bilen blir sämre med 2 tums?
Kanske behövs större till 406? typ att bilen blir sämre med 2 tums?
Det sitter 1 3/4-tums rör original, med två ganska feta ljuddämpare.. Efter downpipen sitter det någon typ av fläns som jag tänkte tillverka i rostfritt om det inte finns någon bättre lösning.
Fick veta igår att det finns en kille som sysslar med rörbockning, kapning och svetsning i samma byggnad som jag brukar meka i ...
Systemet är jättefräscht förutom i svetsfogarna som har börjat rosta ordentligt. Efter typ 2-3 år...
Fick veta igår att det finns en kille som sysslar med rörbockning, kapning och svetsning i samma byggnad som jag brukar meka i ...
Systemet är jättefräscht förutom i svetsfogarna som har börjat rosta ordentligt. Efter typ 2-3 år...