införskaffade ett par sänkningsfjädrar i höstas som legat i garaget hela vintern....
tänkte kolla om någon här på forumet har något opublicerat "mekartips" liggandes om hur man monterar dom nya och demonterar dom gamla fjädrarna på bästa och snabbaste sätt....??
Ehm, jag har lite papper och skit om det hemma. Det är inte så jättesvårt egentligen. Väck med hjulet, styrleden, bärarmen från spindeln. Sedan loss med spindeln från fjäderbenet. Loss med de små skruvarna på fjäderbenstornet, ut med fjäderbenet. Resten säger sig självt.
Någon kan fylla i mer...
Ehm, krängstaget kan ju vara bra att få väck också.
Du kan gå efter 205ans mekartips, det är samma sak, jag gjorde det och det vart bra. Säg gärna till mig om du hittar nån som gör hjulinställning i linköping till en billig peng, jag borde fixa min...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
snappy wrote:206RC: i värsta fall väntar jag in ditt mekartips =)
Fnatte: om du gjort det förra mekartipset antar jag att du även har koll på 206:an.... kanske kan få lite hjälp att montera dit fjädrarna?
Hur är det nu med torsionsstavarna bak... hänger bilen med ner emot marken när man sänken bilen fram eller inte?
Jag menade att jag följde merkatips för 205an, och det gick bra.
Visst kan du få hjälp med fjädrarna, när ska du sänka?
Du behöver sänka bak oxå, för att det ska se bra ut, eller det är ju upp till dig.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
WoberT wrote:däckfirma.. ahlbergs är dom enda som är riktigt duktiga på det i linköping vet jag iaf.. kommer inte ihåg va dom tog.. antingen 500 eller 800.. =)
Jag ringde dom idag. 475 vill dom ha, på måndag ska jag in med bilen.
Efter mer än 6 måndar utan hjulinställning...