bakvagn 205, erfarenheter!
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

- Stefan Eriksson
- Stefan Sager
Joakim Enoksson wrote:Idag har vart en glädjens dag och allt känns nu helt underbart!![]()
svingarmar, balk, fästen, stavar och div är numera lackat i halvblank/matt -svart lite tjockare karrosserifärg. Ser otroligt bra ut!
hela axeln andas "ny-känsla".
Riiiiktigt stiligt!!
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
- Johan Jatko
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Jag skulle behöva veta tjockleken på ett stag som sitter på bakaxeln.
Den sitter mitt på bakaxeln med en "ring" runt ett fäste och en bult. Det är den andra sidan som jag är intresserad av. Den som ligger under avgassystem fästet. Jag har nämligen lossat staget och behöver göra en distans som jag ska lägga under detta fäste.
Den sitter mitt på bakaxeln med en "ring" runt ett fäste och en bult. Det är den andra sidan som jag är intresserad av. Den som ligger under avgassystem fästet. Jag har nämligen lossat staget och behöver göra en distans som jag ska lägga under detta fäste.
205 GTI LeMans -91 RIP
Nissan Skyline -95
FINLAND
FINLAND
FINLAND
Nissan Skyline -95
FINLAND
FINLAND
FINLAND
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Adam wrote:Han menar den dära öglan som sitter runt bakaxel i mitten, och är skruvad i karossen, eller?
precis den, sry om jag var otydlig. alltså ett plattjärn som e typ en halvmeter långt. knappt det. sitter med ögla och sen i karrossen ovan axeln och sen i ett av avgassytem fästena... Det är alltså tjockleken på materialet vid fästet som e för avgassystemet.
205 GTI LeMans -91 RIP
Nissan Skyline -95
FINLAND
FINLAND
FINLAND
Nissan Skyline -95
FINLAND
FINLAND
FINLAND
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Macleod wrote:Adam wrote:Han menar den dära öglan som sitter runt bakaxel i mitten, och är skruvad i karossen, eller?
precis den, sry om jag var otydlig. alltså ett plattjärn som e typ en halvmeter långt. knappt det. sitter med ögla och sen i karrossen ovan axeln och sen i ett av avgassytem fästena... Det är alltså tjockleken på materialet vid fästet som e för avgassystemet.
hur kom du in på detta....
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Har samma problem med min pegga 205.
Skulle få den lagad i födesdagspresent (var massa olje läck och bromar osv.. har stått sedan i fjol sommras pga detta)
Men den gick inte igenom besiktningen pga att höger bak var stum.
En lokal mekaniker har satt i fettnipplar och pumpat i massa fett.
Tänkte vi skulle se om det ville släppa men det ville det inte.
Han påstod att lagerna var jätte dyra typ 2000:-
Stämmer detta var kan man köpa dessa, finns det något nr på dom så man kan kolla hos någon lokal skf återförsäljare??
Ska man byta både vänster och höger på en gång eller??
Blir det minde arbete om man tar båda på engång??
Är det någon ide att bara byta lager om det är helt stummt??
Eller har något mera gått sönder??
Ljulet lutar innåt (uppe)
Hur svårt är det att byta lager??
Har inte sett bilen på ca: 6 månader utan bara fått förklarat för mig hur det hela ligger till.
Skulle vara najs om bildera som finns i denna tråd skulle vilja funka så man kan kolla lite.
Om man ska leta på begagnat marknaden vad ska man leta efter, vad heter delarna jag behöver??
Har läst att många har köpt trasiga bakaxlar, är det någon ide att köpa en begagnad??
Om man ska kolla efter begagnad är det lika bra att kolla efter en med skivor i stället för trummor??
Måste man skaffa ok osv.. eller brukar man få det till??
Jag har en 205 GTI 1,9 (106 Hk) årsmodell 1988
Vilka bakaxlar/delar passar??
Från vilka modeller och årsmodeller??
Och vad brukar man få betala??
Måste troligen beställa per postorder för jag bor på gotland och där finns det inte ett skit.
Har någon en fungerande axel och bor på gotland (eller på fastlandet) tveka inte att ringa mig på 0709143072
Nu blev det väldigt många ??
men jag hoppas någon kan hjäpa mig.
Gäller denna guide för 205 också vad skiljer??
Skulle få den lagad i födesdagspresent (var massa olje läck och bromar osv.. har stått sedan i fjol sommras pga detta)
Men den gick inte igenom besiktningen pga att höger bak var stum.
En lokal mekaniker har satt i fettnipplar och pumpat i massa fett.
Tänkte vi skulle se om det ville släppa men det ville det inte.
Han påstod att lagerna var jätte dyra typ 2000:-
Stämmer detta var kan man köpa dessa, finns det något nr på dom så man kan kolla hos någon lokal skf återförsäljare??
Ska man byta både vänster och höger på en gång eller??
Blir det minde arbete om man tar båda på engång??
Är det någon ide att bara byta lager om det är helt stummt??
Eller har något mera gått sönder??
Ljulet lutar innåt (uppe)
Hur svårt är det att byta lager??
Har inte sett bilen på ca: 6 månader utan bara fått förklarat för mig hur det hela ligger till.
Skulle vara najs om bildera som finns i denna tråd skulle vilja funka så man kan kolla lite.
Om man ska leta på begagnat marknaden vad ska man leta efter, vad heter delarna jag behöver??
Har läst att många har köpt trasiga bakaxlar, är det någon ide att köpa en begagnad??
Om man ska kolla efter begagnad är det lika bra att kolla efter en med skivor i stället för trummor??
Måste man skaffa ok osv.. eller brukar man få det till??
Jag har en 205 GTI 1,9 (106 Hk) årsmodell 1988
Vilka bakaxlar/delar passar??
Från vilka modeller och årsmodeller??
Och vad brukar man få betala??
Måste troligen beställa per postorder för jag bor på gotland och där finns det inte ett skit.
Har någon en fungerande axel och bor på gotland (eller på fastlandet) tveka inte att ringa mig på 0709143072
Nu blev det väldigt många ??
men jag hoppas någon kan hjäpa mig.
Gäller denna guide för 205 också vad skiljer??