mekonomens bromsskivor.
mekonomens bromsskivor.
någon som köpt bromsskivor av mekonomen?
några åsikter`
hört att det skal lvara nån svensk tillverkare til lderas bromsskivor...
funderar på att beställa därifrån men jag undrar om de är nåt att ha... så de inte visar sig att det kasnke är samma kvalité som biltemas...
vill int eha skeva skivor efter ett halvår.
några åsikter`
hört att det skal lvara nån svensk tillverkare til lderas bromsskivor...
funderar på att beställa därifrån men jag undrar om de är nåt att ha... så de inte visar sig att det kasnke är samma kvalité som biltemas...
vill int eha skeva skivor efter ett halvår.
Loffas wrote:står även brembo på de jag köpt som inte va slitsade. du har iaf 2års garanti, vet inte om de rör skevhet som kan uppstå
Mekonomen säljer Brembo och det är 3 års garanti på dem (fabrikationsfel, inte normalt slitage). Skevhet uppstår till 95% av att navet skivan monterats mot inte varit tillräckligt rengjort. Det ska vara näst intill spegelblankt.
- Stefan Sager
Sundin wrote:Skevhet uppstår till 95% av att navet skivan monterats mot inte varit tillräckligt rengjort. Det ska vara näst intill spegelblankt.
Bra tips!
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
sundin: nåt bra tips på hur man rengör?
förresten... inne på icq nåt? måste fråga dig lite om dina spjällkontaktproblem, börjar misstänka att min jäklas också...
om jag försöker hålla samma varv (mest vid låga varv) o pedalen är intryckt en bit, sen håller man pedalen jämt utan att trycka mer.. men varvet ökar av sig självt ändå....
ibland gör den så, iblöand inte... upplevde du något liknande när din kontakt var trasig?
förresten... inne på icq nåt? måste fråga dig lite om dina spjällkontaktproblem, börjar misstänka att min jäklas också...
om jag försöker hålla samma varv (mest vid låga varv) o pedalen är intryckt en bit, sen håller man pedalen jämt utan att trycka mer.. men varvet ökar av sig självt ändå....
ibland gör den så, iblöand inte... upplevde du något liknande när din kontakt var trasig?
Amar wrote:sundin: nåt bra tips på hur man rengör?
Rengör med grovrengörare på borrmaskin eller ståltrissa tex. Torka sedan rent med t-röd eller likn.
ICQ är sällan jag är inne på. PM är ett säkert sätt att nå mig på.
Ang. ditt problem med varvet så var det exakt så min bil betedde sig. Detta gjorde även att bilen drog mycket soppa samt fick helt felaktiga avgasvärden. Lågt lambdavärde - bilen gick alldeles för fett. Det gillar inte katten och bilprovningen... Har du besiktat nyligen?