Det går ju svetsa med vanlig mig men då blir ju inte svetsen rostfri.. beror på hur noga det är risken finns att lite material runt svetsen behöver poleras om för att få upp rostskyddet i det rostfria
Eric Josefsson wrote:Det går ju svetsa med vanlig mig men då blir ju inte svetsen rostfri.. beror på hur noga det är risken finns att lite material runt svetsen behöver poleras om för att få upp rostskyddet i det rostfria
Eric Josefsson wrote:Det går ju svetsa med vanlig mig men då blir ju inte svetsen rostfri.. beror på hur noga det är risken finns att lite material runt svetsen behöver poleras om för att få upp rostskyddet i det rostfria
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
MIG = Inaktiv gas= används vid svetsning av Ädelmetall typ Aluminium
och då ska tråden vara av samma material samt renare gasblandning.
MAG = Aktiv gas= används vid svetsning av vanlig plåt/stål och har vanlig svetstråd av stål med kopparöverdrag. Kopparöverdraget är till för att leda ström bättre, det är inte som många tror ren koppartråd!
bra Mange ,, många säger mig när de menar mag. Säg till verkstaden att spruta kallgalv eller zinkspray eller nått efter svetsning med den vanliga svetsen. Annars får du väl spänna fast den.