Peugeot Sport Club:s klubbade stadgar!

Här lägger vi i styrelsen ut viktig information.
Post Reply
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Peugeot Sport Club:s klubbade stadgar!

Post by Pär H »

http://home.swipnet.se/bmp/misc/Stadgar_PSCoS_A.htm

..där är de två ändringar som beslutades vid vårt första och därmed konstituerande årsmöte införda. Dessa kommer i sinom tid att läggas upp på PSC:s server med länk från hemsidan.

Vill också passa på att tacka alla som kom, särskilt André och Kordon, även om de är styrelsemedlemmar och att det förväntas lite mer uppoffringar av dem, så är 43 mil enkel resa ensam i bil resp fyra timmar enkel med buss ett tecken på dedikation, tycker jag.

Hoppas också kursen var till belåtenhet. Tror den gav en del inblick. Anekdoterna tjänade nog också sitt syfte. Hoppas ni blev sugna på att jobba som funktionärer inom racingsporten. Jag själv kommer att jobba som funktionär för SLC i sommar så mkt jag hinner. Målet är att ha Tävlingsledning B-licens inför nästa år.

Eftersom jag ser framför mig att vi 2005 måste arrangera banträffar enligt SBF-reglemente, så hoppas jag att det är fler som kan tänka sig den banan. Jag vill ju också köra, så om det inte finns andra meriterade funktionärer inom klubben, så blir det svårt att arrangera banträffar långsiktigt. Vi kan inte i det långa loppet lita på att vi kan hyra in tävlingsledare B-personer, vilket vi kanske kommer att få göra i år.

Ni kanske också blev sugna att ta racinglicens? Kurstillfällen finns under "Träffar & evenemang". Där blir det mer konkreta regelgenomgångar samt mer eller mindre köra, beroende på vilken kurs man väljer.

Jag känner tillförsikt att föreningsbildande och SBF-anslutning kommer att säkra klubbens fortlevnad och öpnna nya möjligheter att ha så mycket kul med våra bilar för så lite pengar som möjligt. Det senare har ju alltid varit ett klart mål sedan klubbens bildande.
EN 14497
wavik©

Post by wavik© »

hur ser styrelsen ut nu?
vem är vad?
André V

Post by André V »

wavik© wrote:hur ser styrelsen ut nu?
vem är vad?

Enligt sidan 2 i dokumentet: http://home.swipnet.se/bmp/misc/OH%20PSC%20%e5sm%f6te%20040307.doc
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
wavik©

Post by wavik© »

aa thx
Post Reply