har sett en vit 405 på en hemsida med de måtten...(tror den skulle säljas bilen....har sett den förr tror den har varit med i klubben)
så det verkar ju fungera?
men hur blir köregenskaper?
info i huvudtaget?
eric uppskattar alltid din hjälp men du visste ju inte i detta fall eller hur(förutom den korta svängen runt kvarteret i marsfart...) ? mao helst då från dem som vet av egna erfarenheter...
fast den där däckuträkningsmanicken kollar väl inte bredden på däcken?????
alltså siffran 205 el 215 jag är ute efter de flesta har rekomenderat 205 men jag har ju sett 215 på en vit pug 405 så nu vill jag veta lite mer om hur det funkar?
dessutom har jag ingen aning om vad som skall sitta original på en pug 405
jokke wrote:jag tror 215 blir för brett ... ser säkerligen grymt ut ...
alltså det finns en vit pug405 mi16(såg hemsida som var inaktuell pga försäljning av bilen) där personen hade 215 på.... vet dock ej om det tog emot eller....
därför skulle jag vilja veta mer....
det är ju inte bara en gång man hittat begagnade 17"fälgar med rätt bultmönster som har haft 215däck.....
Jag hade 215/40- 17 på min Mi16. Funkade bra, kunde dock skrapa i bak om jag hade 3st bak och körde fort i ett gupp. Kunde dock ha slipat ner en kant under skärmen så hade det inte skrapat i.
Klicka på min "www" så ser du hur det ser ut.
Blanco wrote:Jag hade 215/40- 17 på min Mi16. Funkade bra, kunde dock skrapa i bak om jag hade 3st bak och körde fort i ett gupp. Kunde dock ha slipat ner en kant under skärmen så hade det inte skrapat i. Klicka på min "www" så ser du hur det ser ut.
thanxxxx...... äntligen.... men anledningen till att de skrapade i var väl pga 17"???? f*n då kommer det göra det på min med.... har assäckig bakfjädring.....hmmmm hur f*n blir det om man vill sänka då?
Slaktade den och tog motorn till min 205a. Saknar den faktiskt Hade den ute till försäljning men så klantade jag till det och smällde in i en rondell
Det skarpade i men det blev knappt några märken på däcken, men det lät illa när det tog i. Det är bara att slipa ner en skarv i bakkanten av skärmen så slipper du att det tar i.
Blanco wrote:Slaktade den och tog motorn till min 205a. Saknar den faktiskt Hade den ute till försäljning men så klantade jag till det och smällde in i en rondell
Det skarpade i men det blev knappt några märken på däcken, men det lät illa när det tog i. Det är bara att slipa ner en skarv i bakkanten av skärmen så slipper du att det tar i.
ok.... men säg att jag sänker då???då lär det ju ta i apmycket?även om jag slipar.... den tar ju iofs inte i nu men....
grejen är att om 3pers sitter i bak ser min bil sänkt ut....
den fjädrar upp direkt och den gungar inte men den är lite säckig....
Blanco wrote:Slaktade den och tog motorn till min 205a. Saknar den faktiskt Hade den ute till försäljning men så klantade jag till det och smällde in i en rondell
ok.... men säg att jag sänker då???då lär det ju ta i apmycket?även om jag slipar.... den tar ju iofs inte i nu men.... grejen är att om 3pers sitter i bak ser min bil sänkt ut.... den fjädrar upp direkt och den gungar inte men den är lite säckig....
Jag hade 215/40 17" på min första bil, en 405Mi16. Det behövde inte ens sitta mer än 1-2 bak och något dålig väg för att få den att skrapa... Men det går säkert att fixa utan större ingrepp..
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin