Hur får jag bort klarlacken på "skrytkanten" på fälgarna utan att behöva slipa.....finns det ngn "bums" eller annat färgborttagningsmedel som funkar...
Ska fixa till dom, ser för tääskiga ut......
Ngn som har goda tips....??
TheDagger wrote:Du måste ju ändå slipa efter att du fått bort klarlacken, och då är det väl lika bra att slipa redan från början![]()
Bums skulle jag inte våga ha på aluminium...
Mumin wrote:Så, nu har jag ytterligare en undring om detta.
Har nu, äntligen slipat fälgarna, eller kanten på dom....men ska till och polera nu, men jag undrar om jag sedan måste lägga klarlack på dom...eller om jag kan skita i det, och bara hålla efter genom att putsa upp kanten när jag tvättat bilen tex...![]()
Men om jag måste lacka den, har ni ngt förslag på vad för lack jag skall ha??![]()
Märke o vart jag kan få tag i det!!
Inte Biltema, den gulnar......![]()
Sen,funkar det att lyfta ena sidan på bilen (framhjulet), och montera på däcket, starta bilen, lägga i ettan, och låta hjulet rulla och polera under tiden, eller kan bilen få för sig att "åka iväg"??
![]()
![]()
Power Pug wrote:Du bör klarlacka fälgarna efter att du är klar för aluminium oxiderar så det kommer se likadant ut ganska snart om du inte gör nått åt de... Dom enda som inte har klarlack på sina fälgar är typ såna som ställer ut sina bilar å sånt men dom vaxas å sånt.. plus att aluminium tål inte vatten.. så varje gågn de har regnat måste du ut å putsa å vaxa.. låter jobbigt men de är ju inte mina fälgar hehe