var hittar jag m2,6 me sexkantshuve?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
wavik©

var hittar jag m2,6 me sexkantshuve?

Post by wavik© »

Måste ha tag i det otroligt vanliga måttet M2,6 bult me sexkants skalle (insex) å 8mm långa.
Har letat överallt å de närmaste ja hittat va me sjärnskalle vilket inte passar..
Guest

Post by Guest »

2,6mm gänga är någon form av japanskt påhitt som återfinns i mycket därifrån... var lite dålig tillgång på sånt när jag behövde det. Men det är rätt vanligt på radiostyrda bilar så affärer som säljer delar till sådana har det...
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Kollat på Sjögrens?
http://www.sjogrens.se/sjogren.htm
Hittar inte nåt sortiment man kan se utan att vara inloggad, men det ligger ju en butik vid Göteborgsvägen i Mölndal.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by wavik© »

Anonymous wrote:2,6mm gänga är någon form av japanskt påhitt som återfinns i mycket därifrån... var lite dålig tillgång på sånt när jag behövde det. Men det är rätt vanligt på radiostyrda bilar så affärer som säljer delar till sådana har det...

stämmer, är topplocksbult till min motor, va i hobbyaffären "runt hörnet" men dom hadde som sagt bara skruv me för bred skalle..

Sjögrens har inte
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Nehepp, Bulten då? Om det finns kvar.
Kan iofs kolla på jobbet om vi har några liggande, nån speciell kvalitet?
Om vi har skulle jag tro det är 8.8, vilket inte är nåt vidare bra kvalitet.
Tror inte vi har just 2,6 iofs...
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Kolla med ..

Post by Nimrock »

Kolla med Bufab trading i värnamo, Dom har en en h-sida. Du kan oxå höra med mattsons i anderstorp dom kan ha. Jag ska ta en titt på jobbet åt dig för att se om vi har några. Ytbehandlar hela sortimentet åt båda dessa fästelements kunder. Vilken färg vill du ha finns i blå="kromat",gult,svart,guld.. 8)
Nitro is fun.
Post Reply