Murten wrote:blir det inte snyggare o köra med 195-50-15 ?
Roligare om inte annat
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
jag kollade på mina sommardäck nu.
jag hade 185*55r15
så då kommer jag nog o köpa 195*50r15
det var ju jätte bra pris på dackonline.se på toyo PROXES T1-S
505kr /däck
2020 kr bara för 4 st.. sen tillkommer ju skifte o balansering.. ca 500kr
så ca 2500 för nya däck.
Murten wrote:jag kollade på mina sommardäck nu. jag hade 185*55r15 så då kommer jag nog o köpa 195*50r15 det var ju jätte bra pris på dackonline.se på toyo PROXES T1-S 505kr /däck 2020 kr bara för 4 st.. sen tillkommer ju skifte o balansering.. ca 500kr så ca 2500 för nya däck.
Det bästa är när man känner en kompis som jobbar med att kränga däck
Tänkte berätta hur saker och ting utvecklar sig. Precis efter att jag beställt däcken fick jag ett mail från dackonline.se där jag blev ombedd att kontakta dom för att bekräfta min adress eftersom jag inte fanns med i deras dataregister.
Idag fick jag ett nytt mail där det stod att däcken inte fanns på lager, man hade letat hos 8 st. leverantörer men icke. Konstig nog finns däcket fortfarande att beställa. Hursomhelst kunde det dröja innan dessa fanns i lager igen så jag valde ett par andra däck ett par Kumho KH11, dessa kostade 10kr mer. Hursomhelst bör däcken landa nån gång i början på nästa vecka.
jag fick på mina sommardäck idag på bilen.
jag beställde dom här i västerås.. orkade inte krångla med någon firma på nätet...
jag köpte hanook ventus 102... dom rekomendrade dom.. så då fick det vli det.
2800 inklusive monterin på bilen..
hyffssat pris ändå..
men jag hade nog kunna komma undan billigare om jag beställt på nätet.. men inte så mycket.
så nu har jag 195-50r15 min min 206a
Nu har däcken landat, en liten försening dock men priset kompenserades. Så allt kostade inkl. frakt och moms 2515:- Det blev ett par Kumho KH11 195/45 R16. På lördag åker dom på!! Är så innihellvette sugen...
Har hunnit med att köra några hyfsat inspirerade rundor på torr asfalt med de nya Dunlop SP Sport Maxx-framdäcken. Gubb-Puggen har nästan fått en känsla av "busbil" med de här däcken! Bra instyrning, mindre understyrningstendenser än med GY Eagle F1, suveränt torrgrepp. Rekommenderas.
Återstår att se hur många mil de håller bara...
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Köpte Hankook Ventus 102 till min 406a - funkar bra. Grannen köpte samma däcktyd fast 195-50-15 till sin 309a vilket blev riktig riktigt bra -
sitter på en 7" bred fälg. Korudsdack.se - bra pris och utomordentlig service.
Beställde mina Toyo 195/45-16 på däckonline den 23/3. Igår låg dem på trappen när jag kom hem. Så nu har jag äntligen fått på mina T16-fälgar på bilen...
hej
jag skulle köpa nya bakdäck till min 206, men komm över ett par 17" fälg med däck av märke WanLi 1099 (ser ut som Yokohama avs sport tror jag de heter) fick fälgar och däck (gått 100 mil) för 5500 tyckte det var bra pris
men var orolig för vad det var för däck. nu har jag kört ca 150 mil och tycker att däcken har bra grepp på torr och vått underlag
är inte det hyfsat pris för 17" med nästan nya däck? (undrar lite vad ni tycker då jag inte vet priser för 17" på beg markand)