Joakim Enoksson wrote:309:an, men vissa modifieringar får göras.
har tillgång till mekanisk verkstad, svets + kille som kan svetsa... så är det inte fordonstekniskt avancerat går det kanske att lösa... exakt vilka modifikationer måste genomföras?
om man ändå ska ge sig på det, finns något mer man kan göra för att får bättre hållbarhet och/eller styvare bakvagn, den är ju lite sladdrig tycker jag.
Är det något speciellt moment på bultarna som sitter i bakaxeln som jag borde veta om så att jag inte drar sönder något? Jag har nog fått tag i en bakaxel och ska på och montera det snart.
Joakim Enoksson wrote:309:an, men vissa modifieringar får göras.
har tillgång till mekanisk verkstad, svets + kille som kan svetsa... så är det inte fordonstekniskt avancerat går det kanske att lösa... exakt vilka modifikationer måste genomföras?
om man ändå ska ge sig på det, finns något mer man kan göra för att får bättre hållbarhet och/eller styvare bakvagn, den är ju lite sladdrig tycker jag.
309 bakaxeln skall tydligen vara i stort sett bolt on, alla hålen stämmer men det var nån bussning som man fick trixa lite med.
Den bakaxeln är 5 cm bredare (2,5 på varje sida) och därför stabilare.
Har du tillgång till de grejerna så behöver du inte tveka en sekund.
Jaha, då var det projektet avklarat. pegutten så gott som ny. men jag märkte att en av mina bromsskivor var troligen skev. Ska man byta dem i par eller gör det inget om jag sätter bara en ny skiva på ena sidan? De är inte så sletna så att det kanske inte spelar någon roll?
Macleod wrote:Jaha, då var det projektet avklarat. pegutten så gott som ny. men jag märkte att en av mina bromsskivor var troligen skev. Ska man byta dem i par eller gör det inget om jag sätter bara en ny skiva på ena sidan? De är inte så sletna så att det kanske inte spelar någon roll?
Om de inte är sletna och du har tillgång till svarv, så svarva av dem lite.
Jag hade en fråga här. Det sitter ett stag på bakaxeln som sitter på mitten av bakaxeln och går bak till fästet på avgassystemet. Vad är detta stag's funktion? Har den någon?
För jag har råkat montera den på fel håll! och jag har tillfälligt bonkat till den så att det inte skramlar, men nu började den låta lite igen. Kan man slita loss skiten och köra utan den?
Jag har fått samtal från personen som äger vägen vid Burger King där min olycka tog rum. Han har äntligen fått ut trollen ur röven och han ska ersätta mig för mina delar! Han kommer att sätta riksdaler i början av nästa vecka!!!