Sparco sänkfjädrar?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
WoberT

Sparco sänkfjädrar?

Post by WoberT »

Är det någon som har det och kan ge lite omdömen? Funderar på att köpa Sparcos sänkfjädrar till min 206:a .. 35mm sänker dom och kostar 888:- på realcar utan rabatten. Jag har 9cm mellan framdäck o skärmkant nu så frågan är hur mycket det gör, men jag har sett flera 206:or som är sänkta 35mm som är rätt så låga, kan det bli så att den sänker lite mer eller kommer jag att ha 5.5cm mellan däcket o skärmkanten .. vill inte ha en offroadbil längre :D
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754

Four rings to rule them all :D
Guest

Post by Guest »

Jag sänkte min i fredags fast med Apex-fjädrar(35 mm) Och jag är väldigt nöjd. Blev alldeles lagom tycker jag. Men det kanske skiljer sig i hårdhet och liknande mellan olika märken.
WoberT

Post by WoberT »

Anonymous wrote:Jag sänkte min i fredags fast med Apex-fjädrar(35 mm) Och jag är väldigt nöjd. Blev alldeles lagom tycker jag. Men det kanske skiljer sig i hårdhet och liknande mellan olika märken.

jo apex kostar ju 300:- mer men sparco är ju inget dåligt märke.. frågan är om det är nån skillnad på dom.. har du några bilder på din 206:a innan o efter?
Medlem no. 754

Mutz

Post by Mutz »

Jag hade sänkt 35mm med apex fram nu på Elmia (Om du tittade på det) och jag tyckte det var aldeles för högt då hade jag typ 55mm från min 17" och skärmkant.
Dart

Post by Dart »

Kom igen nu...fram med omdömen.
Funderar också på sparco :wink:
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Nicklas

Post by Nicklas »

Hagge på forumet sänkte sin med sparcos fjädrar... bildarkivet är ju tyvärr nere just nu så ni inte kan kolla bilder men den kändes bra efteråt... mycket stummare o så...
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
WoberT

Post by WoberT »

Nicklas wrote:Hagge på forumet sänkte sin med sparcos fjädrar... bildarkivet är ju tyvärr nere just nu så ni inte kan kolla bilder men den kändes bra efteråt... mycket stummare o så...

då får det bli såna :D kan inte va så jäkla stor skillnad.. =)

mutz: hmm okej men din va bra mycket lägre än min iaf.. men hur har du gjort nu då? köpt nya dämpare + fjädrar eller?
Medlem no. 754

Post Reply