Vilken modell är det som har den huven, har sett ett par automater och ingen har den huven som är mer upphöjd såsom den Ivar S och Enok har, sitter den enbart på vissa årsmodeller eller vad är det man skall leta efter?
Den sitter av helt outgrundlig anledning endast på 205 Automatic. Har sett en sån live i Sthlm och den såg ut som vilken snik-205 som helst förutom just huven. Min satt på en risig 88:a GTi som min bror köpte billigt, har ingen aning om varför just den råkade ha automathuv. Glömde visst tala om för säljaren att huven var ovanlig
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Mmm, otroligt att de inte satte den huven på alla 205 GTi istället för på automaterna. Finns inget under huven på en sån som motiverar bulan vad jag sett.
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Ok, men de 205 automatic jag sett har ej haft såna huvar, numera sitter det nåt under huven på min bil som motiverar bulan som är så jag skall försöka ta och leta reda på en automathuv, någon som ser någon så tipsa gärna!
Det visade sig idag att jag fortfarande kunde använda min vanliga huv, slet bort isoleringen sen gick det fritt men det är inte med många mm:ers marginal, skulle dock ändå vara trevligt med en automathuv men nu behöver man ju inte panikleta, får lacka om min vanliga så länge
tror det beror på att den har förlängt motorfäste, min ligger inte emot just nu, men jag kör med den jag har för en automathuv e ju inte direkt enkelt att finna