någon hemmalackare i skåne?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
jokke

någon hemmalackare i skåne?

Post by jokke »

undrar ifall där är någon hemmalackare här i skåne eller runt kristianstadsområdet då jag antagligen ska lacka lite plastgrejer och är själv inte så säker med färgsprutan... spackeljobb och allting sådant kan jag själv göra ...
Macke307

Post by Macke307 »

Blir nog svårt att hitta nån "hemma lackare" eftersom delarna är i plast. Krävs att man har mjukgörare i färgen om det är abs plast annars håller det inte. Är det glasfiber går det ju fint :)
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Funkar Halmstad? Du kan ju ge grejorna till Loffas på helgen. Kontakta min bror på 0707-39 84 96
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
jokke

Post by jokke »

Macke307 wrote:Blir nog svårt att hitta nån "hemma lackare" eftersom delarna är i plast. Krävs att man har mjukgörare i färgen om det är abs plast annars håller det inte. Är det glasfiber går det ju fint :)

varför skulle det inte gå med exempelsvis den plasten som sitter på sidolisterna med orginalfärg? sprutspacklar och sen grundar med innan färg och klarlack läggs på ...
jokke

Post by jokke »

Peter Igelhammar wrote:Funkar Halmstad? Du kan ju ge grejorna till Loffas på helgen. Kontakta min bror på 0707-39 84 96

jo jag kan se senare ... det blir inte än på ett tag ... ska lösa grill problemet först... den är nog det som är riktigt akut just nu för jag riktigt hatar den grillen som sitter orginal på 405:an ...
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

jokke wrote:
Macke307 wrote:Blir nog svårt att hitta nån "hemma lackare" eftersom delarna är i plast. Krävs att man har mjukgörare i färgen om det är abs plast annars håller det inte. Är det glasfiber går det ju fint :)

varför skulle det inte gå med exempelsvis den plasten som sitter på sidolisterna med orginalfärg? sprutspacklar och sen grundar med innan färg och klarlack läggs på ...

Spricker lätt om det är mjuk plast...
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Post Reply