OK, men det tjocka röret går ju liksom ut för att kylas eller nåt....som ngt oljekylningsrör eller nåt..(Bild 1)
Sen kuggkransen är synlig av ngn anledning, men inget har gått söder kring den, så jag vet inte, men tycker inte heller att det är så jävla bra...(Bild3)
Passat Variant 1,8T -99:a (Bra bil.... :O) )
Yamaha Drag Star 650 -00:a på sommaren.....
Letar efter en billig bil till vintern....runt 10 000.
Mumin wrote:OK, men det tjocka röret går ju liksom ut för att kylas eller nåt....som ngt oljekylningsrör eller nåt..(Bild 1)
Rör som 'slingrar sig utan anledning' brukar vara för att få två rör att bli exakt lika långa...
inte så bra om oljan ligger i ett längre rör till höger broms bak än vänster... då kniper inte bromsarna samtidigt... (eller nåt)
------------------ www.sandbender.dk ------------------
Peugeot 206 Gti -01
Triumph Spitfire MKIV -73
Engelska bilar.... När känslan vinner över förnuftet
bild 1 de tjocka ärväl bränslerör? de tunna bromsrör
bild 2 den stora muttern raktfram är oljepluggen
bild 3 tycker det borde va bulten till vänster.
bild 4 vet ej
Bild 1:De tjocka är mycket riktigt rör för att kyla ngt. kommer inte riktigt ihåg vad bara, styrservo eller AC tippar jag på, följ dem och se var de slutar...
Bild 4: Mycket riktigt, hastighetsmätarkabeln går in där, även hastighetssensorn sitter där om det finns en.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496