jag har funderingar kring första 1000milar servicen.
den ska vara gratis vad jag har förstått.
men, min fråga är. byter dom olja vid servicen eller är det bara en
första nybils kontroll ? kan jag säga till att dom byter olja till mig isåfall ?
jag har tänkt byta olja själv minst varje 1000mil (om inte 500) och
lämna in bilen när det är dags för servicen (för garantins skull ).
jag tycker att 3000 mils intervall vid service är för lång tid för mig.
måste jag fråga peugeot vad jag får använda för sort olja (för garantins skull) eller kan jag använda i stort sett vilken jag vill ?
Du säger till dem om oljebytet. Då får du betala för olja+filter.
Jobbet tror ja dom gör gratis..
Med dagens oljor behöver du inte byta så ofta som var 1000:e mil.
Det är ju ingen turbo du har heller..
Ja tror inte garantierna gäller om man byter olja själv. För rent teoretiskt så kan du ju vara riktigt klantig & få ner skit i oljan.. Men, de får du höra med dem..
Ja ska in på min nybilsservice i morron!
Medlem 894 - Mattias Sjöö
Mellan Peugeoter just nu, kör pizza räser..
Svart BMW 523i Touring 1999
GBGTias wrote:Du säger till dem om oljebytet. Då får du betala för olja+filter. Jobbet tror ja dom gör gratis..
Med dagens oljor behöver du inte byta så ofta som var 1000:e mil. Det är ju ingen turbo du har heller..
Ja tror inte garantierna gäller om man byter olja själv. För rent teoretiskt så kan du ju vara riktigt klantig & få ner skit i oljan.. Men, de får du höra med dem..
Ja ska in på min nybilsservice i morron!
tack för ett snabb svar. får höra hur det gick på servicen.
till mig sa dom att det ingår gratis hyrbil vid första service tillfället
men man måste säga till när man bokar servicen. fick du oxå ?
Näe.. Hyrbil sa dom inget till mig om!
Dom gör de medans ja väntar..
Det går rätt fort!
Min förra 206:a tog dom på ca 45 minuter. Då har man gått om tid & dricka kaffe & titta på lite peugoter!
Ja ska dit 7 i morn bitti.. Funderar på & påpeka att ja tycker de är dåligt att synkringarna gick så fort..
Ja ringde in & bokade tid.. Det är ju 1000 mil eller 6 månader har ja för mig.. När ja köpte min förra så rekomenderade han att ja skulle göra de vid ca 500 mil ungefär..
Dom kommer säkert protestera om mina hål för fjäderbensstaget! *Skrattar.. Vem f**n har satt de där.. De vart inte där när ja kollade senast!
GBGTias wrote:Näe.. Hyrbil sa dom inget till mig om! Dom gör de medans ja väntar.. Det går rätt fort! Min förra 206:a tog dom på ca 45 minuter. Då har man gått om tid & dricka kaffe & titta på lite peugoter!
Ja ska dit 7 i morn bitti.. Funderar på & påpeka att ja tycker de är dåligt att synkringarna gick så fort..
Ja ringde in & bokade tid.. Det är ju 1000 mil eller 6 månader har ja för mig.. När ja köpte min förra så rekomenderade han att ja skulle göra de vid ca 500 mil ungefär..
Dom kommer säkert protestera om mina hål för fjäderbensstaget! *Skrattar.. Vem f**n har satt de där.. De vart inte där när ja kollade senast!
jag har nog inte tid att vänta när man ska till jobbet, men är det
gratis hyrbil så är det bara att tacka. (man kan ju prova en annan PEG.)
dessutom har min bara gått 300mil än så länge. har tid på mig.
Det gick på 864:- har ja för mig..
Inklusive ett lackstift!
Oljan 475:-
Filter 88:-
Miljöavgift 30:-
Plus moms blir de 741:- !!!
Bytet gör dom gratis..
Ja påpekade att de skrapar i min växellåda.. Men, dom märkte ingenting. Dom sade att om de blir värre, så får ja komma tillbaka..
GBGTias wrote:Det gick på 864:- har ja för mig.. Inklusive ett lackstift! Oljan 475:- Filter 88:- Miljöavgift 30:- Plus moms blir de 741:- !!! Bytet gör dom gratis..
Ja påpekade att de skrapar i min växellåda.. Men, dom märkte ingenting. Dom sade att om de blir värre, så får ja komma tillbaka..
då vet jag ungefär vad det kommer att kosta. tack.
bytte dom oljan automatiskt eller fick du säga till om ?