Har en schysst spricka i kofångaren...
Tänkte kolla om någon har en bra lösning på hur man kan fixa detta, alternativt om någon råkar ha en liknande front liggandes i något hörn så är jag intresserad av att köpa den, så kan man ju lägga kapen i den i så fall
Sen om någon vet varifrån man kan köpa dom små listorna som sitter runt hela bilen (dom röda, orginal som sitter på plastlistorna runtom) är mest intresserad av den krommade varianten...
Höra av er till min mail ifall ni vet eller pm:a mig...
Hmm, om inte sprickan är så illa att hela kofångaren viker sig så bör du ju kunna spackla igen den. Bör inte vara allt för svårt, du behöver nog inte ens plocka ner den...
Och de där listerna går ju att köpa på Peugeot, även de kromade finns där...
Man tackar å bockar för svaren!
imorn bär det av å köpa spackel då, så har man nått att göra Sprickan e ganska liten sist och slutligen så det borde funka med era tips...
//Patrik
//Patrik
Peugeot 205 Gti Monte Carlo -92 - såld
Volkswagen Golf V -05
Ok, man tackar för tipsen...
Vet ni om prisskillnaden är stor mellan Mekonomen och Peugeot, kvalitén är väl den samma, antar att det borde vara samma kofångare?
//Patrik
//Patrik
Peugeot 205 Gti Monte Carlo -92 - såld
Volkswagen Golf V -05
Det går alldeles ypperligt att spackla och laga i glasfiber...
Det är i vanlig mening inte glasfiber o polyester i stötfångaren fram o bak utan det e någon annan form av material. dock så är det iaf fiber men vad den bindande massan är kan jag ej svara på.
men iaf så funkar det bra att laga med spackel...!
Om vi ska snacka lagning så tror jag på att först slipa ur så du får en riktig V-fog och sen rugga upp ytan runt om så det fäster och göra noga rent med aceton. Sen tycker jag att du ska använda något med långa fibrer så det orkar hålla ihop sprickan tex glasfibermatta och polyester. Eller kanske glasfiberspackel och någon form av armeringsmatta. Vill inte rekomendera bara spackel. Är lite skeptisk.
Kent wrote:Om vi ska snacka lagning så tror jag på att först slipa ur så du får en riktig V-fog och sen rugga upp ytan runt om så det fäster och göra noga rent med aceton. Sen tycker jag att du ska använda något med långa fibrer så det orkar hålla ihop sprickan tex glasfibermatta och polyester. Eller kanske glasfiberspackel och någon form av armeringsmatta. Vill inte rekomendera bara spackel. Är lite skeptisk.
Men att få ner en armeringsmatta i sprickan lär ju bli problematiskt... du tror inte de duger med att han spacklar med glasfiberspackel eller dylikt?!?
Kent wrote:Om vi ska snacka lagning så tror jag på att först slipa ur så du får en riktig V-fog och sen rugga upp ytan runt om så det fäster och göra noga rent med aceton. Sen tycker jag att du ska använda något med långa fibrer så det orkar hålla ihop sprickan tex glasfibermatta och polyester. Eller kanske glasfiberspackel och någon form av armeringsmatta. Vill inte rekomendera bara spackel. Är lite skeptisk.
Men att få ner en armeringsmatta i sprickan lär ju bli problematiskt... du tror inte de duger med att han spacklar med glasfiberspackel eller dylikt?!?
Det ska inte bara vara armeringsmatta i själva sprickan. Utan den ska vara typ 3cm ifrån sprickan runt om så den håller ihop sprickan på baksidan. Altså där man ruggar upp ytan så det fäster.
Men testa att spackla på bara. Detta var bara mitt tips för att garanterat få det bra och hållbart.