Turbo-konvertering till 206 Gti

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Mackalalalan

Post by Mackalalalan »

Loffas wrote:drar soppa som f*n
Kvittar nästan hur man kör så drar det soppa. Rullar man på i 90-110 så drar det 0,8. Är inte farligt
Aldrig mer franskt
Thompa

Post by Thompa »

En Rc mot en type R......skojjar du eller.....du har inte en chans hur tunga skor du än sätter på dej.....så glöm inte dom här visdomsorden jag ger dej....försök aldrig mot en Type R....ett rukigt tips........när den kommer upp i 6000varv flyger den iväg.....å du har inte vunnit mark mot den innan 6000varv heller.....d e en kul bil.....du har tydligen inte provat den......gör d.........eller kanske inte för då vill du inte krypa ner i din trimmade moppe igen....hehe
Tyckte vi tappade tråden lite i detta....men kompressor har jag ingen större nytta av i en liten tvålkopp som 206:an......den e relativt snabb första 30 meterna....men sen da......d e ju då man vill va me oxå.......har förhandlat fram ett bra pris åp lustgas nu...........men skulle vilja ha en turbo oxå:-)
kommer att få fylla flaskan för 200 istället för 2000 å då kan d ju vara en lite mer ekonomisk affär gentemot Turbon.
Gik Turbo skickar ingen spec...inte än så länge:-(
Länge leve alla trimmade mopeder:-)
Niklas

Post by Niklas »

thompa, GBGtias drog en på rejs igår eller när det var..

jag har polare som har båda, tycker båda går bra, RC'n är lättare att starta med men type-r'en har bättre topp, hänger mycket på förarna där :)

båda är f.ö. bra bilar som ligger fint på vägen

tycker dock att rc'ns stolar äger ctr'ens.. men ctr'en är lättare att trimma och det finns ett bredare utbud med prylar, för att lista några för och nackdelar
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Machahalan, vi har skaffat en bil till, wn ng900 turbo 95a. SÅ jag vet precis hur din känns. Men du har väl 9-3ans grill?
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Thompa

Post by Thompa »

Jag får inte plats i Rcns stolar.....blir ju vriden i hela kroppen...å efter en 6 timmars resa så vill man ju inte att armarna ska ha förflyttats 5cm från sitt ursprung...den hållning vill man ju helst slippa.
D va ju duktigt kört av Tias.....han kanske e tung på foten vid rätt tillfällen.
Tillbaka till ämnet så tror jag att jag får leva med min lilla motor som den e.........får väl skrämma upp den lite, kanske man kan få upp den till rcns nivå ändå å sen lite gas på d:-)
Mackalalalan

Post by Mackalalalan »

Peter Igelhammar wrote:Machahalan, vi har skaffat en bil till, wn ng900 turbo 95a. SÅ jag vet precis hur din känns. Men du har väl 9-3ans grill?

Gott val! 8) Hoppas ni är nöjda med den. Info om bilen tack?

Japp. Grill från 9-3, kjolpaket från Viggen [äkta], dump från Japan, Blinkers från USA, bil från Tyskland ursprungligen... Förare SKÅNSK! Listan kan göras lång...
Last edited by Mackalalalan on Tue Jun 01, 2004 20:07, edited 1 time in total.
Aldrig mer franskt
Niklas

Post by Niklas »

låter som en bra idé thompa, lite i taget, sen tillslut har man en kul leksak :) bara kolla på andras byggen och bli inspirerad :)
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Mackalalalan wrote:
Peter Igelhammar wrote:Machahalan, vi har skaffat en bil till, wn ng900 turbo 95a. SÅ jag vet precis hur din känns. Men du har väl 9-3ans grill?

Japp. Grill från 9-3, kjolpaket från Viggen [äkta], blinkers från USA, dump från Japan, Blinkers från USA, bil från Tyskland ursprungligen... Förare SKÅNSK! Listan kan göras lång...

Måste vara riktigt coola blinkers :roll: :lol:
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Mackalalalan

Post by Mackalalalan »

Rash wrote:
Mackalalalan wrote:

Japp. Grill från 9-3, kjolpaket från Viggen [äkta], blinkers från USA, dump från Japan, Blinkers från USA, bil från Tyskland ursprungligen... Förare SKÅNSK! Listan kan göras lång...

Måste vara riktigt coola blinkers :roll: :lol:

Jo, jag såg att jag hade skrivit "blinkers från USA" två gånger. My bad! :oops:
Aldrig mer franskt
esson2
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by esson2 »

Thompa köp en RC så byter jag stolar med dig, jag har vanliga gti stolar :lol:
Thompa

Post by Thompa »

Jag får göra d:-)
Så du vill ha en trimmad moppe med 2 sugrör där bak.......
Sen ni andra som smutsat ner detta ämne med en saab bland våra kära fransoser....d går inte...ni får skapa er ett eget ämne å låta oss fortsätta hacka lite på Rcn som jag snart ska backa ifrån...hehe:-)
GBGTias

Post by GBGTias »

Thompa wrote:Jag får göra d:-)
Sen ni andra som smutsat ner detta ämne med en saab bland våra kära fransoser....d går inte...ni får skapa er ett eget ämne å låta oss fortsätta hacka lite på Rcn som jag snart ska backa ifrån...hehe:-)

Fortsätt du & hacka på RC:n..
Ja har iaf mer eller mindre bevisat i streetrace att den är snabbast i sin klass.. Även snabbare än många "snabbare bilar"
När de gäller bilar är de mycke smak & tycke. Du får tycka vad du vill. Men säger du ett ord om att RC:n är slö, så är det något som är fel.. För det är den INTE! Vilken annan bil får du 180 hk för 180 tusen, går som skottet rakt fram & på bana. Underbar väghållning & sköna toner.. Det är lite "sleeper" i den, folk vet i allmänhet inte vad som händer när dom blir omkörda av dem. Folk frågar mig om ja trimmat den.. Eller.. "Vad f***n har du i den?? Den går ju som ett as! När man väl lärt sig hantera den, så ger den en så otroligt mycket nöje! Säg som det är, du är bara avundsjuk.. Hur kan du älska din GTI & hata RC:n.. Är du sjuk??

Kör även konbanecup med den..
Du kan ju titta lite här om du vill..
http://www.tribal-racing.com
Sist vart de med 2 st Honda civic Type-R
Innan dess var där även en Cooper S med 210 HK.
Medlem 894 - Mattias Sjöö
Mellan Peugeoter just nu, kör pizza räser..
Svart BMW 523i Touring 1999

Peugeoter jag tidigare ägt:
Ljusblå 2003 Peugeot 206 S16 (XSi)
Silver 2004 Peugeot 206 RC
Grön 1990 Peugeot 205 R. Garros (Skrotad)
Röd 1991 Peugeot 405 GLX (Skrotad)
Vit 1989 Peugeot 205 XR (Reservdelsbil) (skrotad)
Grön 1997 Peugeot 406 SV 2.0T
GBGTias

Post by GBGTias »

Thompa wrote:Jag får göra d:-)

Föressten.. Ditt ämne, handlade inte det om att turbokonvertera GTi:n & inte om GTI:n kontra RC:n..

RC:n är uppdaterad på så många punkter att det inte går att gämföra annat än i ekonomiska syften.
http://www.206gti.net/206info

Thompa

Post by Thompa »

Nee d e sant...men d va nån som tyckte jag skulle köpa en sån å då berättade jag bara vad jag fick uppleva när jag körde den......så smaken e som baken........
Men d vore lite roligt att se min bil brevid din:-)
Robert

Post by Robert »

Kan inte förstå hur man kan hacka ner på en RC när man själv kör en gti. Har själv en gti och har provkört en RC och kan inte nämna en punkt jag tyckte gti var bättre på.. Varför köpa en gti och lägga ner en x antal tusen lappar för att få den hyffsad snabb?

jaja skit samma de är bara vad jag tycker.. :D
Svart 206 GTi - 02
Marcie

Post by Marcie »

Nä jag förstår inte hur man kan ha en GTi och hacka på en RC. Den är ju en förfinad Gti, Rc:n är fin, men som tidigare sagt så kunna Pegeuot hottat upp den än mer.. :?
The Man, The Concept..
<---- Min katt, Shejk Jafar
307 XS - 03 (lånar tills vidare)
206GTi - 01 (SÅLD)
GBGTias

Post by GBGTias »

Nej, ja fattar ingenting heller!

Ja tycker GTi:n är helt okej..
Men den har inte samma go´ i motorn & inte samma balans i väghållningen.. & Så har den jobbigare låda.. (Den är ju länkad, RC:n virestyrd). Bättre bromsar i RC:n oxå.
Det är ju lixom det som är skillnaden man känner när man hoppar in & ur bilarna. Förstår inte hur man kan uppleva det som en trimmad moppe bara..

Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Et alternativ som e ekonomiskt e att köpa en RC o köpa ett par stolar från en gti o sätta i om det nu e det enda som e dumt med en RC, sedan gasar du RC'n. :!: :evil: :D
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
GBGTias

Post by GBGTias »

Peter Igelhammar wrote:Et alternativ som e ekonomiskt e att köpa en RC o köpa ett par stolar från en gti o sätta i om det nu e det enda som e dumt med en RC, sedan gasar du RC'n. :!: :evil: :D

Ja, de borde ju finnas många som vill byta iaf! Altså få RC stolar i GTi:n..

Thompa

Post by Thompa »

Saken e den att d här e lite roligt....tycker jag iallafall.
D e inget fel på rcn förutom stolarna.......men d va en stor besvikelse för mej när jag körde den...hade hört sååååååå mycket gott om den vilket drag och vilket sound d va i den.....å den besvikelsen jag fick va ruskigt stor.....så d e min bedömning av bilen.......
Varför jag köpte GTin va att jag fick den för 139.900. Så för 45.000 ska jag väl kunna lägga ut och få den stråt vassare än rcn......men vi får se va d blir till slut.
Tias......när bilen e klar och jag inte lagt ut mer än 45.000 på köregenskaperna kan vi väl jämföra...........
Å d e alltid lite roligt att retas:-)
Men en sak kan jag säga..........jag trodde jag gjort ett misstag å va skit grinig att jag inte köpte en RC.....men efter jag körde den så försvann besvikelsen:-)
Post Reply