Mappning i Söderhamn?

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Mappning i Söderhamn?

Post by Pär H »

Hej,

Är det ngn som är intresserad av att mappa sin bil under banträffen i Söderhamn 24/5?

Det skulle i så fall bli fråga om att krana mapparna själv, men jag har en idé om att få fram effekt- och momentkurvor från accelerationstester.

Om ett par stycken skulle vara intresserade, kan jag använda detta som argument för att få dit utrustning.

Beskriv gärna oxå vad det är för trim på bilen ifråga.
EN 14497
stellan

Post by stellan »

vad skulle nåt sånt kosta ungefär? Skulle väl vara kul =)
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Svårt att svara på, allt mellan 0 och 10000 kr. Jag försöker få dit en VBOX (GPS-baserad, seriös testutrustning) och första försöket sket sig pga att inget demoex fanns och MoTec skulle ha ca 20.000 i hyra, då skulle det blivit dyrt!!!

Idén går ut på att utifrån noggranna acc-tester räkna fram effekt- och momentkurvor mot varvtal med Excel där man även stoppar in siffror för vikt, utväxlingar, luft- och rullmotstånd.

Jag sonderar intresset för att kunna locka dit en annan utrustning, men för att det ska vara intressant antar jag att ett par-tre hundra är smärtgränsen?

Motfråga: vad tycker du att det skulle vara värt?
EN 14497
Freddan

Post by Freddan »

Jag är intresserad om man kan få de billigt... annars väntar ja tills ja fått på den nya toppen..
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Vad räknas som billigt?
EN 14497
Freddan

Post by Freddan »

1000 och under? kanske.. :P
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:
Bergström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Bergström »

Ett par-tre hundra är det värt.
Mini Cooper S
Mini 40
205 GTi
BMW 535d

/Magnus Bergström #6
stellan

Post by stellan »

bra motfråga, ja du, billigt å billigt, 5-600 är väl billigt men ja ställde mest frågan för att få upp intresset för tråden :)
Är dåligt insatt iv ad det brukar kosta men 10 000 är en summa som inte alltför sällan brukar nämnas.

Brukar vara lättare för folk att svara när någpn annan vart före, inte många vill vara först :)

Är klart intresserad av något sånt men när ja är studerande och har ont om pengar ska ja varea glad om ja överhuvudtaget kommer till träffen!

Kul att nån engagerar sig iallfall!
Post Reply