f*n va det brölar...
-
Guest
Re: f*n va det brölar...
tja! jag har satt på en simons ljuddämpare på min 405:a. och det låter räckt fräckt när man varvar ur på 1:an 2:an och 3:an när man varvar ur på 3:an så skjuter det till lite grann ibland låter rätt fräckt. Men enda nackdelen med det är när man kör långfärd. då bullrar dt rättt störande men brukar hjälpa med lite go hög musik istället hehe 
vafan jag har åxå 2.5" på min 405 mi16, hela vägen tror jag.. (simons..) satt på när ja köpte den. vettifan om det inte är sportkat åxå.
som så många säger så låter det väl lite kul på tomgång och acc. men på långfärder i 80kmh+ så låter det jääkligt illa, dånar och massa resonansljud. inte kul alls. så jag skaffar mig nog två st "super"-dämpare från ray.se så man slipepr lock i öronen.
det roliga ljudet vid acc är inte tillräkligt häftigt för att kompensera oljudet i höga hastigehet. så äre
som så många säger så låter det väl lite kul på tomgång och acc. men på långfärder i 80kmh+ så låter det jääkligt illa, dånar och massa resonansljud. inte kul alls. så jag skaffar mig nog två st "super"-dämpare från ray.se så man slipepr lock i öronen.
det roliga ljudet vid acc är inte tillräkligt häftigt för att kompensera oljudet i höga hastigehet. så äre
Jag kom på att det inte är lika farligt om man kör i ca 180-200km/h* och har fläkten på nästan max. Då dämpar man ju ljudet lite från auspuffen!
Sedan så tycker inte jag att det hjälper med stereo, det blir bara värre då... Den känns lite överflödig nu
*Din säkerhet kan inte garanteras i de farterna, och jag tar inget ansvar för era handlignar
Sedan så tycker inte jag att det hjälper med stereo, det blir bara värre då... Den känns lite överflödig nu
*Din säkerhet kan inte garanteras i de farterna, och jag tar inget ansvar för era handlignar
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club