Igår när jag skule köra iväg från en affär så gick bilen väldigt konstigt. Gasa upp lite på ettan, sedan sluta den o accelera. Slängde i tvåan samma sak där, kunde varva till 3000 varv. Blev lite orolig, testade med treans växel o då drog den utan protester. O jag hade halv tank i bilen osv. Men sedan efter det så e bilen slöare, mycket irreterande. Som idag så körde jag lite mot polarns V*lv* 940 med 112 hk motorn, o den f*n drog mig utan problem. Vad f*n kan ha hänt.... o kan det vara dyrt o reparera??
Tacksam för svar
Edit: det e en 1999 års
Rengör gasspjället. Min fick för sig att gå dåligt ibland och lite lustigt. Efter att gasspjället renjgordes så har den gått jättebra. Den har blivit piggare och aldrig dött på låg tomgång eller gett efter vid gaspådrag.
Har hört att 306 gtierna även har haft vissa problen med luftmängdmätarna i rallyskogarna.
Min dummar sig också ibland om man går på lite hårt ganska tidigt så får den för sig att hacka när man tar det lungt. Och då blir de fruktansvärt orkeslös när man ska gasa på igen men kopplar man ur och varavar till en snabbis så går det fint och utanproblem igen??¿¿??
Broström wrote:Har hört att 306 gtierna även har haft vissa problen med luftmängdmätarna i rallyskogarna.
Min dummar sig också ibland om man går på lite hårt ganska tidigt så får den för sig att hacka när man tar det lungt. Och då blir de fruktansvärt orkeslös när man ska gasa på igen men kopplar man ur och varavar till en snabbis så går det fint och utanproblem igen??¿¿??
Sitter ingen luftmängdmätare på dom är MAP-sensor.
Rengör därimot spjällhuset från olja och smuts som finns där, brukar göra susen.[/quote]
Gött med folk som kan Har haft det problemet på min med, dock för ett tag sedan nu. Vad kan det kosta att lämna in bilen för att få det rent?
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
Exakt likadant betedde min 306 sig innan. Den dog också ibland på tomgång vid stoppljus och rondeller. Jag fick mitt rengjort på garantin.