Hur får man loss sidoblinkers på 306?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
SamhaiN

Hur får man loss sidoblinkers på 306?

Post by SamhaiN »

åt vilket håll ska man Vrida/bryta/dra/slita?
Tobias Gustavsson
Peugeot 206 GTi
Guest

Post by Guest »

Slägga? 8)

Nä... jag har för mig, OBS Tror!, att den sitter fast-"knäppt" och att "spännet" sitter på den bakre delen av blinkersen, bakre delen i färdriktningen alltså.

Ta nånting som är platt som en skruvmejsel, dock helst ingen skruvmejsel av uppenbara skäl. Sen tar du ett A4-ark och sticker in mellan sidoblinkersen och bilen/lacken/plåten så skyddar du lacken när du bänder försiktigt.
Fredrik Sjöberg

Post by Fredrik Sjöberg »

Japp, dra den bakåt och bänd försiktigt utåt...
Guest

Post by Guest »

Tjenare,

När vi ändå är inne på ämnet - är det någon som vet var man kan hitta vita sidoblinkers till en 306 S16 -94? Är inte säker på att det är samma som senare 306 GTi, men kanske...

Tittade på Mekonomen, men de har bara gula motsv. original.

/Stefan
Fredrik Sjöberg

Det finns inte vad jag vet, jag köpte de nyare och modifierade dem...
Guest

Post by Guest »

Okej, tack - då vet jag.

Med de nyare antar jag att du menar de från -97 och framåt?

/Stefan
Fredrik Sjöberg

Ja, de sitter på de flesta nyare Peugeoter...
Stefan_306S16

Post by Stefan_306S16 »

hmm, blev visst "gäst" någonstans på vägen. Måste ha blivit utloggad helt omärkt... noterade även att www.peugeot-sport-club.com hade ändrats till något i stil med www.sajthotellet...

Nåja, man kan inte få allt här i världen :lol:
Fredrik Sjöberg

Stefan_306S16

Post by Stefan_306S16 »

Snyggt!

Förresten, ett litet tips. Glaset på min vänster blinkers fram gick sönder för ett tag sedan, och jag köpte då ny på Mekonomen (helt ny insats á 305 kr). Den var klart snyggare än original med klarglas, istället för det lite mjölkvita originalet.... så jag har nu även beställt höger. Bilen ser klart fräschare ut med dessa på plats.

Kanske kan vara intressant?

Sen blir min S16 sänkt hos KM Tuning inom kort =)

/Stefan
Fredrik Sjöberg

Stefan_306S16 wrote:Snyggt!

Förresten, ett litet tips. Glaset på min vänster blinkers fram gick sönder för ett tag sedan, och jag köpte då ny på Mekonomen (helt ny insats á 305 kr). Den var klart snyggare än original med klarglas, istället för det lite mjölkvita originalet.... så jag har nu även beställt höger. Bilen ser klart fräschare ut med dessa på plats.

Kanske kan vara intressant?

Sen blir min S16 sänkt hos KM Tuning inom kort =)

/Stefan

Det är ett mycket bra tips! Tackar! Har sprickor i båda mina och har stört mig länge på dem! Ska räkna mina pengar nu! :)

Jag vågar inte sänka min med den spoilern jag har fram! Hehe.

Du har inte några bilder eller?
Stefan_306S16

Post by Stefan_306S16 »

Hmm, kan förstå att sänkning inte går riktigt ihop med frontspoilern... Den är dock klart snygg!

Ett tips till kan även vara att lacka ned sidokjolarna. Min bil såg klart lägre ut tack vare det. Kostade faktiskt bara 400 kr i samband med att bilen ändå var inlämnad för en krockskada. Fick iofs inget kvitto... =)

Det har inte hunnit bli några bilder ännu. Men jag ska se till att fixa det snarast.

Tycker själv att min S16 blivit riktigt snygg med streamer på framrutan - svart bakgrund med "Peugeot"+logga i silver samt "Sport Club" i rött i mindre fontstorlek strax under.

Sen gör jag reklam för klubben på sidokjolarna "www.peugeot-sport-club.com", samt texten "Peugeot" + liten logg vid bakhjulen.

Men bilder kommer nog snart... ska bara få ändan ur vagnen... =)
Fredrik Sjöberg

Ja, det kan man ju också göra, har jag aldrig tänkt på... Fast det tråkiga är väl då att det blir stenskott på dem...

Ser fram emot bilder! Har du blå eller röd bil förresten?
Stefan_306S16

Post by Stefan_306S16 »

Min har faktiskt klarat sig helt från stenskott på sidokjolarna. Dock har lacken spruckit på fronten, vilken blev omlackad för 2 år sen i samband med att jag klöv den mot framförvarandes dragkrok...

Sidokjolarna har varit lackade sedan ett drygt halvår tillbaka - och som sagt, inga märken ännu.

Min bil är f.ö. röd
Stefan_306S16

Post by Stefan_306S16 »

Tjenare igen Bumbi (och alla andra),

Nu är bilder på min bil upplagda. Blev dock tyvärr lite suddiga inredningsbilder - vart visst lite ostadig på handen eller nåt... :)

/Stefan
Fredrik Sjöberg

Ah, trevligt! *kollar direkt*
Fredrik Sjöberg

Vad kul med iaf en till S16 nu. Finns ju för få! Fast det kanske bara är bra... :D
Post Reply