Liten Reg Skylt ?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Daggen

Liten Reg Skylt ?

Post by Daggen »

Tja, undrar om det är någon som vet vart man beställer små reg skyltar ?
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Har du inte en bil som MÅSTE ha små registreringsskyltar så kommer du inte att få de av Vägverket i alla fall.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Daggen

Post by Daggen »

Har ju sett massvis med 206:or med små reg skyltar vart beställer de sina ?
jokke

Post by jokke »

PelleW
Senior

Post by PelleW »

Daggen wrote:Har ju sett massvis med 206:or med små reg skyltar vart beställer de sina ?

Alla är olagliga, tyvärr...
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Victory

Post by Victory »

MH Styling har också.
<b>JAG ÄR KUNG !</b>
Bilder på bilen
http://www.garaget.org/show.php?car=25143
Dart

Post by Dart »

din lokala reklamfirma kan säkert greja det.
hmm det finns en firma som stansar dom i aluminium...ska se om jag hittar deras mail :?
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Perry

Post by Perry »

micro har oxå
Corvette C4 -94
VW Polo 1.6 -96

Patrik Karlsson
Daggen

Post by Daggen »

PelleW wrote:
Daggen wrote:Har ju sett massvis med 206:or med små reg skyltar vart beställer de sina ?

Alla är olagliga, tyvärr...

Jo att de är olagliga vet jag men det är bättre att ha en liten skylt än att inte ha någon alls.
Dart

Post by Dart »

Daggen wrote:Jo att de är olagliga vet jag men det är bättre att ha en liten skylt än att inte ha någon alls.

öhm, näe det vill jag inte påstå. Lika lätt att få böter.
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Daggen wrote:Jo att de är olagliga vet jag men det är bättre att ha en liten skylt än att inte ha någon alls.

Jo det är sant.
Kristian

Post by Kristian »

Jag kan tala om för dig att polisen ser en liten skylt som ingen skylt alls. Alltså samma böter för att du har liten skylt.
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
olindskog

Post by olindskog »

och har du ingen skylt så finns ju möjligheten att ngn kan ha norpat den, det är nog svårt att säga när man har liten skylt.
Hmmmm iofs om man spacklar igen hålen efter skyltskruvarna och lackar om fronten så "kanske" man får samma problem eller vad tror ni :lol:

Ola G
Ola G
-inte Peugeotägare längre-
Kristian

Post by Kristian »

olindskog wrote:och har du ingen skylt så finns ju möjligheten att ngn kan ha norpat den, det är nog svårt att säga när man har liten skylt.
Hmmmm iofs om man spacklar igen hålen efter skyltskruvarna och lackar om fronten så "kanske" man får samma problem eller vad tror ni :lol:

Ola G

Dom godtar inte ursäkten att du säger den blitt stulen. DU själv har ansvaret att se efter att regplåtarna sitter på när du kör iväg i bilen anser polisen.
Guest

Post by Guest »

Kristian wrote:

Jag kan tala om för dig att polisen ser en liten skylt som ingen skylt alls. Alltså samma böter för att du har liten skylt.

Hur mycket får man böta ? Det kan ju inte vara speciellt mycket eftersom en hel drös med människor har små reg skyltar. Det finns ju knappt en enda hottad bil med den vanliga skylten. Dessutom så säljs ju bilar med den lilla skylten orginal. Tex Chrysler PT Cruiser som jag hade innan.
Kristian

Post by Kristian »

Anonymous wrote:
Kristian wrote:

Hur mycket får man böta ? Det kan ju inte vara speciellt mycket eftersom en hel drös med människor har små reg skyltar. Det finns ju knappt en enda hottad bil med den vanliga skylten. Dessutom så säljs ju bilar med den lilla skylten orginal. Tex Chrysler PT Cruiser som jag hade innan.

Ja, men de bilarna du köper med liten plåt är helbilsgodkända med liten skylt. Det är ingen av Peugeots bilar vad jag vet. Böter ligger på 300-400 kronor. Är lite osäker!
dutten

Post by dutten »

Kristian wrote:

Jag har aldrig åkt dit med liten skylt. Mött snuten många gånger och de ger inte en min. De frågade om skylten en gång vid flygande besiktning.
Besiktningen sa inte ett ord om min lilla skylt.

Sååå, är det verkligen lika lätt att åka dit med liten skylt istället för ingen alls?
205 Mi16 såld

---------------------------------
Bättre med rödljus framför än blåljus bakom.
SUMO

Post by SUMO »

Skilj på liten skylt, och hemtillverkat klistermärke.. Det är lixom lite skillnad.
Post Reply