This type of enclosed air filter has become very popular with Citroen and Peugeot owners and the Simota unit is high quality piece of kit, and at a VERY good price.
This filter helps channel cold air from outside of the engine bay into the throttle body, therefore reducing the intake of hot ambient engine bay air which happens a lot with a conventional air filter.
nån som vet var man kan få tag på ett sånt? ska tydligen kyla bra o låta grymt.
Niklas wrote:ludde skickade en hemsk massa bilder på nått liknande för en månad eller två sedan, ring honom, han lär ha koll
han har ingen koll den mannen.. vet nog lika mycket som mig, ecosse har dom men jag vill att nån svensk firma ska ta in skiten.
f*n va najs, jag slipper stressa ner till Linköping och sänka din bil!
Aspen, inte riktigt orginal. Har inte sett en egentlig beskrivning på hur den till GTi funkar, men den till XSi så matar du med luft framifrån. Ska funka bra tydligen, även på GTi fast det verkar som den suger mer varmluft... Återkommer om det.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Niklas wrote:ludde skickade en hemsk massa bilder på nått liknande för en månad eller två sedan, ring honom, han lär ha koll
han har ingen koll den mannen.. vet nog lika mycket som mig, ecosse har dom men jag vill att nån svensk firma ska ta in skiten.
f*n va najs, jag slipper stressa ner till Linköping och sänka din bil!
Aspen, inte riktigt orginal. Har inte sett en egentlig beskrivning på hur den till GTi funkar, men den till XSi så matar du med luft framifrån. Ska funka bra tydligen, även på GTi fast det verkar som den suger mer varmluft... Återkommer om det.
Nääää hörrudu förlåt allsmäktige Ludde.. du vet bäst o har alltid gjort det *blir andra tongångar efter sänkningen igen*
Men är det ett panelfilter som sitter i eller är det nåt riktigt öppet tjofs?