Montering av öppet luftfilter

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Stebe
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Montering av öppet luftfilter

Post by Stebe »

Har förstått att det bästa är att montera filtret mellan batteriet och framlyktan. Hur gör man det? Måste man byta/modifiera 90gradersslangen till LMM:en? Någon som har bild på ett installerat filter?
Vet att jag har sett nån bild på det för ett tag sedan...
#1683 Stefan Bengtsson
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
Pettson

Post by Pettson »

stellan

Post by stellan »

andvände den bvefintliga 90graders böjen å klämde in filtret mellan batteriet och fördelaren. Är väldigt lite plats där så man får ha ett pytte filter. Mitt är mini mini och det får knappt plats där...

http://home.bip.net/leibel/pug/luftfilter.jpg
siverby

Post by siverby »

Köp ett kit så får du en kort slang med uttag för vevhusventilationen att sätta mellan insuget och lmm
Stebe
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Stebe »

Har redan köpt ett filter löst...
Kan man få tag i en rak (kort) slang med uttag för vevhusventilation nånstans eller måste man köpa ett helt nytt kit?
#1683 Stefan Bengtsson
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
pickup

Post by pickup »

Bygg själv vet jag..8)
Guest

Post by Guest »

Går det inte att klämma in filtret mellan motor å torpedvägg där originalfiltret sitter? Jag har lösa funderingar på att göra så och sedan montera ett luftintag i huven ovanför.. Och ifall ingen skriker åt mig att inte montera filtret där, så hur mår filtret av eventuellt regnvatten som kommer in genom luftintaget?
Twedmark

Post by Twedmark »

Finns nog ingen varmare plats under huven än just ovanför grenröret... och motorn vill ha så kall luft som möjligt... sen får du dra dina egna slutsatser... :roll: :wink:
Amar

Post by Amar »

Leibel: funkar det bra att ha filtret där? funderar på att säta på samma ställe på min bil.

var hittade du det lilla filtret o vad gav du för det?

märktes nån skillnad?
stellan

Post by stellan »

Amar >> Jo det funkade väl bra. Fick mitt filter gratis å om ja måste säga att jag märkte ingen skillnad alls i vare sig ljud eller prestanda... Tycker det verkar vara så att ju mer folk betalar för sitt filter dessto bättre går bilen å ju skönare ljud får mna :lol:

Men kan ju å andra sidan säga att ljudupplevelsen förstärkt aldeles utmärkt om man rattar nån piggare 16v maskin än en sunkig 8v.

Spec 306 gti får ett härligt ljud, spec då dom har ett underligt morrande ljud när man passerar 4000... :)

Twed >> Fixa nu mig en RIKTIG smile gubbe som är glad å inte hånflinar! 8)
nighthawke

filter

Post by nighthawke »

när man har ett öppet filter på en Mi16 X4 man kan ta bort luftfiltret å behållaren men hur gör man med luftmassemätaren...kan man köra utan elr måste man ha den å hur gör man då om man ska sätta dit ett öppet filter...fick nämligen ett.....
Maila svar till [email protected]
Stefan Eriksson

Post by Stefan Eriksson »

Samma fråga från mig, någon som vet om man kan få tag på rak kort slang plus uttag för vevhusventilationen separat? den som ägde min pärla innan mig hade ju satt filtret ovanför grenröret=osmart, tänkte bygga själv men det vore ju lättare att hitta nåt färdigt som man vet passar...
Peugeot Sport Club
Medlem # 634
Audi S4 4,2 Avant-04
Tidigare bilar
406 ST 3,0 Sport-01
205S16
Post Reply