Jag har glapp i ena bakre hjullagret på 504:an. Om det är koniska lager så kan man ju justera bort glappet, men vet att det finns vissa nav som man inte ska göra så på. Hur är det med 504/505? (Förutsätter att det är lika på 505)
Det var egentligen inte de skruvarna jag var ute efter utan muttern som sitter i hjulcentrum. Men jag tror jag har svaret att de bara är att justera bort glappet eftersom det ser ut att vara ett koniskt lager i navet. Inga konstigheter alltså. Eller?
Pär wrote:Det var egentligen inte de skruvarna jag var ute efter utan muttern som sitter i hjulcentrum. Men jag tror jag har svaret att de bara är att justera bort glappet eftersom det ser ut att vara ett koniskt lager i navet. Inga konstigheter alltså. Eller?
Är det såna lager som på bilderna(vinkelkontaktlager) går det inte att justera, de inre lagerbanorna ligger kloss an mot varandra, är det vanliga koniska rullager är det inga problem.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496