Efter att bilen har gått konstigt, bluddrat och gått ojämt och oroligt(framförallt mellan 3-4500rpm), så har ja bytt Tändspole, Tändstift, Tändkablar utan att det blev någon förbättring.
Så när ja va ute och körde ja igår så hörde ja nåt konstigt ljud från motorrummet, så ja stannar och ska kolla vad det var, hitta inget. sen när ja ska åka iväg igen så startar inte bilen. så ja skruvar loss tändmodul, tändspole och plattan det sitter på eftersom ja har haft problem med jorden där förut. ingen skillnad.
Kollade om den fick gnista, det fick den iofs men verka den svag..
kollade om den fick soppa, det verkade som att den inte fick tillräckligt, för det var väldigt oregelbundet, så ja drog strömmen till pumpen separat, bilen startade inte endå.
Ska byta Tändmodulen imorrn, men undrar om någon känner igen problemet eller om nån har nått förslag på vad mer det kan vara för fel?
Mvh Marcus
205an startar inte..
205an startar inte..
405 mi16 -91
Pugg-squad Etuna
Pugg-squad Etuna
- 205 LeMans
Min förra gti gick käpprätt åt H-vete ett par månader..jag bytte tändkablar...tändstift..rotor..fördelare...tändmodul..tändstift.
Rengjorde luftmassemätaren..
...för att senare komma underfund med att på något sätt hade det kommit in fukt/vatten i tanken.
Det gjorde jag genom att köra tills jag fått soppatorsk. Jag hade tankat bilen flera gånger tidigare men skiten hade varit kvar..ja tills jag körde slut på varenda droppe. Då tankade jag.. och efter ett par km small det till i avgasröret och sedan dess har den funkat
otroligt men sant
Rengjorde luftmassemätaren..
...för att senare komma underfund med att på något sätt hade det kommit in fukt/vatten i tanken.
Det gjorde jag genom att köra tills jag fått soppatorsk. Jag hade tankat bilen flera gånger tidigare men skiten hade varit kvar..ja tills jag körde slut på varenda droppe. Då tankade jag.. och efter ett par km small det till i avgasröret och sedan dess har den funkat
205 gti - le mans