Bilrekond, priser mm...
Bilrekond, priser mm...
Yo folks!
Lacken på Beemern är i behov av en rekond för att bli 100%ig. Har varit på två firmor här i stan för priskoll.
En firma skulle ta 3100 för rekond och lackskydd. Lackskyddet som de använder heter Five Star Shine och är tydligen det senaste från staterna. 1,5 års garanterat skydd. Någon här som har hört talas om Five Star Shine? Erfarenheter?
Den andra firman jag var hos skulle ta 3800 för rekond + lackskydd. Lackskyddet heter Silver Seal. 1 års skydd. Nån som har erfarenheter av detta medel?
Hur är Silver Seal och Five Star Shine jämfört med Ditec?
Lacken på Beemern är i behov av en rekond för att bli 100%ig. Har varit på två firmor här i stan för priskoll.
En firma skulle ta 3100 för rekond och lackskydd. Lackskyddet som de använder heter Five Star Shine och är tydligen det senaste från staterna. 1,5 års garanterat skydd. Någon här som har hört talas om Five Star Shine? Erfarenheter?
Den andra firman jag var hos skulle ta 3800 för rekond + lackskydd. Lackskyddet heter Silver Seal. 1 års skydd. Nån som har erfarenheter av detta medel?
Hur är Silver Seal och Five Star Shine jämfört med Ditec?
Vad jag har hört så brukar dessa medel vara ungefär likvärdiga. Jag har behandlat hos en firma i borås med liknande medel, hann aldrig utvärdera. Sedan dess har jag behandlat två gånger på Mr Cap, och idag så gjorde jag en till hos Mr Cap på den nya bilen.
Dessa medel är ju ungefär som upphottade vaxprodukter. Dvs du kan lika lätt ta bort ett lackskydd som ett vanligt vax.
Livslängden för lackskyddet kan ju diskuteras, det beror ju på vad man menar. Lackskyddet kan sitta kvar trots att avrinningsförmågan avtar exempelvis. Men de flesta skydden börjar mattas av inom ett år. Men följer man programmet och sköter bilen på rätt sätt så sägs det att skyddet blir starkare efter några behandlingar, om det stämmer vet jag inte.
Jag betalar 3500:- hos Mr Cap, men då är det på en nybil, tror att de tar 4500:- för en begbil. Jag motiverar priset med deras noggrannhet och deras professionella intryck.
Spelar priset en stor roll så tror jag inte att du ska tveka att ta något av de alternativ du nämner framför Mr Cap eller Ditec.
Finns säkert någon med bättre kunskap om det här. Jag har som sagt bara erfarenhet av Mr Cap och den där firman i Borås, vars namn jag aldrig kan komma ihåg.
Dessa medel är ju ungefär som upphottade vaxprodukter. Dvs du kan lika lätt ta bort ett lackskydd som ett vanligt vax.
Livslängden för lackskyddet kan ju diskuteras, det beror ju på vad man menar. Lackskyddet kan sitta kvar trots att avrinningsförmågan avtar exempelvis. Men de flesta skydden börjar mattas av inom ett år. Men följer man programmet och sköter bilen på rätt sätt så sägs det att skyddet blir starkare efter några behandlingar, om det stämmer vet jag inte.
Jag betalar 3500:- hos Mr Cap, men då är det på en nybil, tror att de tar 4500:- för en begbil. Jag motiverar priset med deras noggrannhet och deras professionella intryck.
Spelar priset en stor roll så tror jag inte att du ska tveka att ta något av de alternativ du nämner framför Mr Cap eller Ditec.
Finns säkert någon med bättre kunskap om det här. Jag har som sagt bara erfarenhet av Mr Cap och den där firman i Borås, vars namn jag aldrig kan komma ihåg.
Själv lämnar jag in bilen på Tidy Bilvård i Varberg v. 29, 2300 kr för lackförsegling tycker jag är ett mycket bra pris.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Självklart så ingår polering. Min bil är reeepig. 
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Min bil är i STORT behov av en rekonditionering. Fast jag tycker det kostar för mycket! Blir nog att fixa den så gott man kan själv
Någon som kan rekomendera en bra firma runt gbg? Som inte kostar allt för mycket.
Någon som kan rekomendera en bra firma runt gbg? Som inte kostar allt för mycket.
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Freddan wrote:Bättre å lägga pengarna på väghållning isåfall!![]()
Jo, det är ju sant. Synd att man inte har några pengar kvar bara.. Efter MH så är pengarna från banklånet slut och jag lever på existensminimum...
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
306 GTI wrote:För tusan! glöm inte tala om om det blir bra! Min bil är i behov med..
Mvh /Martin
Jag lovar att meddela resultatet. Men kom ihåg att det bara är under en begränsad period det är så här billigt.
Har en polare som startade en sån firma som skolprojekt, han har riktigt fina polermaskiner, jag vet inte riktigt vad han har för medel men det är proffsgrejer iallafall. Han polerar bilen tre gånger, med nytt medel varje gång. Kan höra me honom kanske, om han har tid, han tar runt tusingen...
Svart 205 Mi16 -88 R.I.P skrotad
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"