Ta bort list ovanför reg.skylt bak. 206

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
PelleW
Senior

Ta bort list ovanför reg.skylt bak. 206

Post by PelleW »

Hur tar man bort listen ovanför registreringsskylten bak på en 206:a?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
nevyn

Post by nevyn »

Öppna lucka, ta bort plasthöljet (bara att rycka väck, sitter med metallclips), skruva loss två muttrar (ganska självklart vilka), sedan är det bara att rycka loss listen...

Om jag inte missminner mig.

EDIT: Listen sitter med två plastclips också, de ingår om du köper en ny list. Däremot ingår inte de två tätningsringarna.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Tackar för en utförlig beskrivning. :)

Kan man köpa dem färdiglackade?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Nope, inte färdiglackade, dock så om det finns en plåtverkstad i närheten så tar försäljaren via dom och det blir dyrt, hör om lite under-bordet-betalning hos nån lackerare, borde inte alls bli dyrt.

Glöm inte att du även måste ta bort nummerskyltsbelysningen, och dom kan gå sönder. Dom är dock billiga att köpa nya, 10 spänn typ(Har jag för mig).
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Fnatte wrote:Nope, inte färdiglackade, dock så om det finns en plåtverkstad i närheten så tar försäljaren via dom och det blir dyrt, hör om lite under-bordet-betalning hos nån lackerare, borde inte alls bli dyrt.

Glöm inte att du även måste ta bort nummerskyltsbelysningen, och dom kan gå sönder. Dom är dock billiga att köpa nya, 10 spänn typ(Har jag för mig).

Ålright, under huven-betalning....
nevyn

Post by nevyn »

Varför ta bort plåtbelysningen, det kan jag inte komma ihåg att jag gjorde.

De listerna kommer dock grundlackade, så att få dem lackerade på nån schysst firma borde inte kosta mycket... Har du tid att vänta så be dem ta den nån gång när de lackar samma färg... Lite dyrt att betala fullpris för en(!) list... :D Tror ställkostnad brukar ligga på typ 1000:- eller nåt, men det vet du säkert, du har jag lackerat grejer förr..

Lite coolt när du hade parkerat frontspoilern på gräsmattan förresten, hehe...
nevyn

Post by nevyn »

Varför ta bort plåtbelysningen, det kan jag inte komma ihåg att jag gjorde.

De listerna kommer dock grundlackade, så att få dem lackerade på nån schysst firma borde inte kosta mycket... Har du tid att vänta så be dem ta den nån gång när de lackar samma färg... Lite dyrt att betala fullpris för en(!) list... :D Tror ställkostnad brukar ligga på typ 1000:- eller nåt, men det vet du säkert, du har jag lackerat grejer förr..

Lite coolt när du hade parkerat frontspoilern på gräsmattan förresten, hehe...
PelleW
Senior

Post by PelleW »

nevyn wrote:Lite coolt när du hade parkerat frontspoilern på gräsmattan förresten, hehe...

Lägst frontspoiler vinner.... :wink:
Post Reply