Jag hämtade bilen hos Enem i tisdags då det nu är sportkammar och portad topp i bilen. På vägen hem började vattentempen plötsligt och snabbt stiga till 110grader. Innan jag hann köra av motorvägen så stod den på 110grader!! Stängde av motorn samtidigt som jag körde på fullvärme för att få ner tempen lite.
Kollade motoroljan, helt ok. Kollade vattnet, såg ingenting.. Köpte glykol och vatten på statoil och fyllde på. Sedan så ringde jag Enem för att diskutera problemet.
De sa att det kunde bildas luftfickor och att de trodde att de hade fått bort alla (hade de alltså tömt bilen på kylarvattnet helt?).
De sa att jag skulle skruva på en skruv utan på termostaghuset fram och tillbaka och se om det kom något vatten. Gjorde så och fyllde på mer vatten. Sedan starta jag motorn och kunde åka hem utan ptoblem.
Sedan så har v-tempen stigit någon gång till därefter. Och jag har gjort på samma sätt och fyllt på vatten. Senast var nu idag när jag lämnade Lid hemma efter Halmstadsträffen och åkte hem. Motortempen steg nått så in i h-vete och var uppe i 110grader igen! Och jag kollar den rätt så ofta eftersom jag haft problemet nu i flera dagar. Så den måste ju verkligen ha stigit fort!
Gjorde samma sak igen men nu så råkade jag göra gängpaj på skruven på termostathuset!! Vad gör man då? Tänkte lämna in bilen hos Peugeot snarast för att de ska fixa skruven. Men man borde inte köra med bilen eller?
Och det jävliga är ju att Enem är på semester nu i en månad! Så jag kan ju inte rådgöra med de...
Vad ska jag göra??