Dreva upp femman

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
CC

Dreva upp femman

Post by CC »

Jag har funderingar på att "dreva" upp min 1,6 CC. Pratade med en transmissionsfirma här i Gävle och det skulle inte vara så svårt och dyrt.

Problemet var att jag måste fixa fram ett drev som är större än femmans original och som passar. Jag har noll koll på allt sådant därför vänder jag mig till alla vänliga själar :lol: här på forumet......

Nån som kan hjälpa mig att få tag i ett sådant drev jag söker?

//Thomas
*206cc 1,6 -03*
Niklas

Post by Niklas »

dieslar brukar vara läskigt högt drevade, nu vet jag inte om det finns något sådant drev som passar i din låda, men det kanske är ett utgångsläge för sökandet
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Patrik R

Post by Patrik R »

det är ju två drev han får fixa. Jossi som var med bland för länge sen drevade upp sin 206 GTI. Det lättaste borde vara att gå ner på peugeot och slå upp alla bilar me den lådan och kolla. Antalet tänder brukar stå.
.::Independent Variant User::.
CC

Post by CC »

Ja, kanske ska höra med dom då......fast dom brukar inte ha så bra koll tycker jag. Tack ändå.....
*206cc 1,6 -03*
WoberT

Post by WoberT »

skulle vilja göra samma sak på min eftersom jag åker så långa sträckor med bilen, vore skönt om den varvade mindre o så kanske den drar lite mindre då.
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754

Four rings to rule them all :D
CC

Post by CC »

Ja visst kan det vara jobbigt, kör en del långt med min också. Hojta om du skulle komma på något om det jag frågade så skriver jag här om jag kommer på något.
*206cc 1,6 -03*
Donny Sorenso
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Donny Sorenso »

När vi ändå har upe dethär med drevning och utväxling:

Som alla 205:-förare vet har man offra en del toppfart för accet.. men det skiljer mellan lådorna och de pasar jh påbe från 1,6,1,9 å 405.

Någon som vet skillnaderna i utväxling på lådorna och vilka modeller (årstal) de satt på?
205-405-406
Post Reply