Tror inte att det står nånstans på forumet hur man får loss framstötfångaren på 306? Om jag har fel, länka gärna!
Var sitter den fast? Den sista skruven som jag inte hittar verkar sitta nånstans under strålkastaren, måste jag ta bort den för att komma åt eller går det underifrån? Ser ju nada där under...
Tacksam för hyfsat snabb hjälp. Redo att springa ut till bilen NU!
japp det är de.. på höger sidan sett framifrån så behöver du loss me innerskärmen.. sen sitter de 2st 10mm muttrar med brickor på.. sen på vänster behöver du låssa innerskärmen å vika den lite bakåt, sen kan du komma åt dom men spolartanken sitter även där så det är ganska trångt men det går.. efter detta så är det bara att rycka den framåt..
Det tog TID! Klar nu... En mutter var fastrostad så jag fick skära lite i plasten för att lösa det. Hur jag ska få dit skiten igen har jag ingen aning om...
inte utan stötfångare, då den e til för att ta upp och dämpa krafter vid krock. nåla fast skylten fram bara och om polisen stannar så får du förklara att du är på väg till verkstaden....=)
Joakim Enoksson wrote:inte utan stötfångare, då den e til för att ta upp och dämpa krafter vid krock. nåla fast skylten fram bara och om polisen stannar så får du förklara att du är på väg till verkstaden....=)
Misstänkte det.
Har tagit bort både fram och bak, men till lackeraren borde man väl få åka iaf? Äh, hoppas de inte bryr sig.