Inför Bilsport Superstage

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Freddan

Post by Freddan »

Pelle206 wrote:Så då är bilen helt klar nu inför SS, det finns nya bilder i galleriet på bilen om ni vill glo o kolla grejorna...............

Pelle

Uj, klar redan! :shock: Ja har massor kvar..! :(
Last edited by Freddan on Sun Aug 15, 2004 14:25, edited 4 times in total.
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:
/Ned/

Post by /Ned/ »

Fortfarande inga tids uppgifter.
Vore ju bra att veta när man ska vara där!

Svar tack!

/Ned
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

/Ned/ wrote:Fortfarande inga tids uppgifter.
Vore ju bra att veta när man ska vara där!

Svar tack!

/Ned
En del ägnar sig tydligen åt att ha semester på sommaren, så jag har inte uppgifterna än.

Skulle som sagt kunna sätta en slant på samling 9.00 eftersom t.ex. rejsa.nu började då, men jag har inte bekräftat att så är fallet. Återkommer.
EN 14497
Lars Falk

Post by Lars Falk »

Info nedan kommer tydligen från Bilsport. Den ligger ute på CRS hemsida inför vår körning på fredagen. Troligen samma arr på Lördagen... :?:

Bilsport wrote:Tanken med träffen/körtillfället är att era medlemmar ska kunna testa vår Superstage och få en egen tid att jämföra med.
Av tidsskäl hinner vi inte med hur många körningar som helst, utan har begränsat antalet till 10-15 bilar. Ni får plocka ut en blandning av modeller, som bäst representerar klubben.

Vi börjar med samling klockan 9.00. Då går vi igenom vilka som vill köra, lite praktiska detaljer och tar bild på alla förare. Därefter någon gång mellan 9.30-10.00 börjar vi köra.
Vid 12-13 tar vi en gruppbild på hela klubben. Sedan fortsätter vi körningen till ca 16. Vi tar ingen lunchpaus, utan var och en får lösa det själv. Det finns ingen servering eller andra bekvämligheter på plats, men man kör in till Emmaboda på fem minuter.

Självklart är klubbmedlemmar som inte vill köra välkomna som besökare. I övrigt undviker vi publik av säkerhetsskäl.

Under dagen behöver vi hjälp med funktionärer från er för att hålla ordning på körordningen, koll på konerna och tidtagningen. Samt givetvis eventuell städning efteråt. Detta brukar dock aldrig vara problem att fixa på plats.
mvh / Lasse

SevenPlus för pallbocks-rejsing :roll:
ClioSport för shopping-rejsing 8)
V70 för brux-rejsing :cry:

Och nu även Citroën AX för ultra slow rejsing :oops:
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Jo, det är med största sannolikhet ovanstående enligt Lars Falk som gäller, men jag har inte fått den infon direkt från Bilsport. Samma formulering finns på rejsa.nu. Bilsport kunde dock inte bekräfta att så var fallet, de ska ringa och gå igenom detaljer. De är mitt under produktion av ett nummer, så det kan kanske dröja några dagar.

Men 9.00 är definitivt en lågoddsare.
EN 14497
Ned

Post by Ned »

Pär wrote:Jo, det är med största sannolikhet ovanstående enligt Lars Falk som gäller, men jag har inte fått den infon direkt från Bilsport. Samma formulering finns på rejsa.nu. Bilsport kunde dock inte bekräfta att så var fallet, de ska ringa och gå igenom detaljer. De är mitt under produktion av ett nummer, så det kan kanske dröja några dagar.

Men 9.00 är definitivt en lågoddsare.

:thumbup: Tack för det :!: :D
-----------
*306 GTi*

##Rostig Rex-cykel 3vxl ;)##
-----------
Avställd pga indraget körkort :evil: Inte nu längre :)
Fredrik Sjöberg

Post by Fredrik Sjöberg »

Självklart är klubbmedlemmar som inte vill köra välkomna som besökare. I övrigt undviker vi publik av säkerhetsskäl.

Om tex min bror eller flickvän som inte är medlemmar vill följa med så går det alltså inte?
Per Larsson

Post by Per Larsson »

Bumbi wrote:

Om tex min bror eller flickvän som inte är medlemmar vill följa med så går det alltså inte?

Värva dom? :)
mera grus
307 sport -05
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Inget medlemskrav på medföljande i bilen. Dra inte dit horder av folk bara.
EN 14497
Fredrik Sjöberg

Pär wrote:Inget medlemskrav på medföljande i bilen. Dra inte dit horder av folk bara.

Ok. Man kan ta dit vettigt folk antar jag då. Mina föräldrar pratade om att ta en tur med husvagnen i det området då, de är ju ganska lugna av sig och lär inte springa ivägen om de kommer och kollar lite...
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Bumbi wrote:
Pär wrote:Inget medlemskrav på medföljande i bilen. Dra inte dit horder av folk bara.

Ok. Man kan ta dit vettigt folk antar jag då. Mina föräldrar pratade om att ta en tur med husvagnen i det området då, de är ju ganska lugna av sig och lär inte springa ivägen om de kommer och kollar lite...

Be dın farsa skaffa en koppel tıll morsan bara....man vet aldrıg vad hon for för sıg ner hon ser en massa unga spenstıga kıllar :lol:
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Fredrik Sjöberg

Rash wrote:Be d?n farsa skaffa en koppel t?ll morsan bara....man vet aldr?g vad hon for för s?g ner hon ser en massa unga spenst?ga k?llar :lol:

:x
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Nu saknar jag vad jag vet bara en st M12x1,25mutter för att bilen ska bli färdig.. skoj.. :(

F-N vad jag hatar veckopendling.. allt som går att göra nu är att köpa en mutter i veckan och hoppas att inget annat skiter sig vid monteringen på fredagkväll.. Tryggt med marginaler :roll:
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Fredrik Sjöberg

Marginaler ja, får inte tillbaka grejerna från lackeraren förrän mitt i veckan, hoppas jag! :?
Ned

Post by Ned »

Hjälm är ett måste antar jag, hur är det med övriga kläder? Har för mig att det går bra med heltäckande bomullskläder!!??

Nån som kan förklara vad det är för regler som gäller på banan?

/Ned
-----------
*306 GTi*

##Rostig Rex-cykel 3vxl ;)##
-----------
Avställd pga indraget körkort :evil: Inte nu längre :)
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Ned: Allt du behöver veta finns under "träffar" på hemsidan.
EN 14497
Niklas

Post by Niklas »

marginaler? vad är det, idag borrade jag ur skruvar och gängade om i min "nya" turbo, imorgon skall jag montera den, fixa oljereturen som dummar sig, mappa och se hur det går (jag hatar orginal tändning.. räcker ingenstans) och försöka få den snabb.. just nu går den snålt med effektbortfall som följd :(

har jag tur hinner jag montera nät över hålen i huven också.. aaah, sa jag att jag måste åka på internat med skolan 18-20'e? går ej att komma undan och jag kommer inte komma hem de dagarna.

jag har alltså tills på tisdag, planerna om motorputs till superstage hinns inte med, nu är det säker funktion som eftersträvas.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Patrik R

Post by Patrik R »

nånn som har rediga däck o låna mig? =))
.::Independent Variant User::.
Patrik R

Post by Patrik R »

Rosefors wrote:nånn som har rediga däck o låna mig? =))

... inför körningen alltså.

josefsson. du har ju en hel uppsjö
.::Independent Variant User::.
Niklas

Post by Niklas »

däckutlåning / uthyrning välkomnas, ev. om någon har slicks att sälja så är jag på.. annars satsar jag hårt på slöaste 205 :P .. turbo lönar sig inte där tror jag + att jag åker sletna gatdäck.. (och nu går bilfan snålt som sagt)
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Post Reply