vipah wrote:Hur begränsat område egentligen, jag ahr tidigare byggt bandpass på 4 tior och de spelade extremt hårt på två frekvensområden..
Tänkte försöka få ner dessa två områden så de ligger tätare alternativt "fylla upp" ljudet med en mindre portad bas.
Alternativet är juh att försöka bygga dörrsidor och paneler som kan spela så lågt att jag fyller upp ljudet framifrån, därför hade de varit kul med lite bilder på installationer..
Skulle nog tro att allt under 100hz funkar, men bygger man lådan själv kan man ju anpassa. Grejen är den att i rap, hiphop förstärks basen otroligt mycket medans den musik jag lyssnar mest på, punk och metal inte riktigt kommer till rätta. Ljudet är bra, tajt o så men förstärks kraftigt. Jag får sänka bas-nivån lite beronde vilken musik jag lyssnar på. Man skulle nog kunna påstå att det finns ett "hål" i ljudet om du förstår vad jag menar.
Tror att jag i framtiden ska satsa på två riktigt bra 8". Konarean av två 8" är större än en 12" som jag har nu men lådan blir mycket mindre.
Spoon_do wrote:jag har två 12" en 10" och två 6,9" i bagagen (kondensator och 4 pc fläktar). drivs av tre slutsteg, två 2 kanal och en 4 kanal. plåten på bilen åker ut och bagagen ligger o vibrerar
Hur har du byggt framsystemet till att matcha den brutala upsättningen? Jag har börjat se begränsningarna fram, blir till att bygga kicks eller nya dörrsidor...
sitter jensen högtalare fram i orginal placering. trodde inte det skulle funka, men det låter jävligt bra. ska så småning om kanske bygga te 6,5" fram oxå. ska fösöka fixa bilder på bygget så kan du se.
Ska du tävla i db så rekomenderar jag orion h2 basar.. 10" man kan kräma dom med 1500w och dom används ofta vid tävlingar.. dock är priset inte så tilltalande.