Ni som bytt de bussningar på styrväxeln som brukar glappa(i höjdled), vet ni artikelnummer det är? ringde till peugeot för å beställa dem men dom sa att det inte fanns?!
Klonkar det när du vrir ratten fram och tillbaka och glappt i höjdled längst in emot styrväxeln? Detta problem har jag också. Så jag är mycket intresserad om du hittar reservdelar och hur du gjorde för att byta. Mektips kanske .
Kent wrote:Klonkar det när du vrir ratten fram och tillbaka och glappt i höjdled längst in emot styrväxeln? Detta problem har jag också. Så jag är mycket intresserad om du hittar reservdelar och hur du gjorde för att byta. Mektips kanske .
Klonkar när man rycker uppåt och neråt i kuggstången, brukar normalt låta på grusvägar å ojämna vägar. Glappar inget i sidled...
ring autopunkten i enskede.... om nån kan ta fram rätt delar så är det gamla killen där...
även fast de säljer o mekar honda nu så har de fortfarande pug-reservdelar och mekar pug också så som de gjort senaste 25åren. så han blir bara glad när nån ringer och har frågor om peugeot
Amar wrote:ring autopunkten i enskede.... om nån kan ta fram rätt delar så är det gamla killen där...
även fast de säljer o mekar honda nu så har de fortfarande pug-reservdelar och mekar pug också så som de gjort senaste 25åren. så han blir bara glad när nån ringer och har frågor om peugeot
Jobbar han kvar där? (vad han nu än heter)
Senast ja var där var de nått annat stolpskott som sålde reservdelar..
Ringde idag och han sa att nr 3 satsen kostade 25:- moms om han nu inte sa fel.
Är det den här som man måste byta om det glappar i höjdled?
Vad är nr 7? Behövs den? Och om den har något med detta att göra hur mäter man vilken man behöver dvs 16,75mm eller 23,75mm utan att plocka isär hela bilen? Kostade lite mer tror han sa 75:- och 210:- i ilken ordning vet jag ej.
Och sen så måste man väl ha en ny nr 6.