Fixa lister runt bilen?
Fixa lister runt bilen?
Vad ska man använda om man vill få listerna till sin ursprungliga färg?
menar alltså listerna runt bilen samt stötfångare? finns det ngt medel som fixar det eller ska man spruta på svart plast färg?
mvh/ J
menar alltså listerna runt bilen samt stötfångare? finns det ngt medel som fixar det eller ska man spruta på svart plast färg?
mvh/ J
*** Peugeot 205 GTI ***
Sökes: Styling pm mig om ni har ngt.
SÄLJES: HAR EN UPPSJÖ AV RESERDELAR TILL 205 GTI 89.
- BANZAI3030
Armor all spray, Hagmans bumper shine, Turtle bumper shine..
Finns på Mekonomen alla tre, själv har jag bara testat armor all, bra resultat, men inte så hållbart.
Finns på Mekonomen alla tre, själv har jag bara testat armor all, bra resultat, men inte så hållbart.
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
BANZAI3030 wrote:Armor all spray, Hagmans bumper shine, Turtle bumper shine..
får man tillbaka den svarta färgen på stötfångaren då? min är ju grå blek och vill ha den svart igen.
*** Peugeot 205 GTI ***
- BANZAI3030
Japp! Blir skitsnyggt, självklart blir det lite skillnad på dom allra mest utnötta partierna, tyvärr försvann effekten efter ett par veckors regn..och det va ganska jobbigt att göra..måste maskera runt om alla lister för att inte få skiten på lacken..
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
BANZAI3030 wrote:Japp! Blir skitsnyggt, självklart blir det lite skillnad på dom allra mest utnötta partierna, tyvärr försvann effekten efter ett par veckors regn..och det va ganska jobbigt att göra..måste maskera runt om alla lister för att inte få skiten på lacken..
okey. vilken av alla medel använde du då?
kanske man ska lacka dom ändå, men vill ju hel rödbil.. vad sägs om att lacka listerna och de svart och lacka lacka de små listerna silver typ krom färg.. kan bli coolt
mvh/ joakim Z
*** Peugeot 205 GTI ***
BANZAI3030 wrote:Japp! Blir skitsnyggt, självklart blir det lite skillnad på dom allra mest utnötta partierna, tyvärr försvann effekten efter ett par veckors regn..och det va ganska jobbigt att göra..måste maskera runt om alla lister för att inte få skiten på lacken..
hmm, förresten dina lister ser ju as fräscha ut, är bilderna efter putsen? eller är de så fräscha hela tiden.. vill ju också ha fräscha lister min aser det ut som ngn har spillt yougurt på
mvh/j
*** Peugeot 205 GTI ***
- BANZAI3030
Jag körde armor all, sprayflaska med nåt genomskinligt medel..spraya en trasa och gnida ut..
Bilderna är innan jag gjorde nåt med listerna, men om du kollar igen så är dom inte så snygga ändå
Bara på en bild där fotoblixten typ suddar ut dom..på dörrarna ser dom rätt bra ut, men i fronten är det "yoghurt-style" i hörnen åtminstone!
Freddan: Äntligen ny avatar! Vinkeln på bilen gör att det blir lite skillnad..
Bilderna är innan jag gjorde nåt med listerna, men om du kollar igen så är dom inte så snygga ändå
Freddan: Äntligen ny avatar! Vinkeln på bilen gör att det blir lite skillnad..
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
yes,, hmm menar stötfångaren främst. mina dörr lister är fräscha också med det är stötfångarem bak och fram som är hemsk.. aja vi ser vad jag hittar på kanske lyder enoks råd om plast färg, uppdaterar med bilder när jag är klar,,
*** Peugeot 205 GTI ***