Bromsar - tips önskas
- BANZAI3030
Bromsar - tips önskas
Jag lider av slitna bromsbelägg, och måste således köpa nya.
Satt och läste den här gamla tråden
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... msbel%E4gg
Men jag tyckte den tog slut innan man kom fram till något..
Jag är ute efter nåt som inte är Biltemabromsar, men inga svindyra raceprylar heller. Om man skulle få för sig att byta skivor också, ska man nöja sig med fram, och vart är det bra och billigt att köpa?
Säg gärna vad ni har, vart ni köpt dom, och vad ni fick betala.
I manualen till min bil står det att man ska ha Bendix bromsvätska, jag antar att det är belägg till Bendix jag ska ha då? 205 GTI 92a..
Satt och läste den här gamla tråden
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... msbel%E4gg
Men jag tyckte den tog slut innan man kom fram till något..
Jag är ute efter nåt som inte är Biltemabromsar, men inga svindyra raceprylar heller. Om man skulle få för sig att byta skivor också, ska man nöja sig med fram, och vart är det bra och billigt att köpa?
Säg gärna vad ni har, vart ni köpt dom, och vad ni fick betala.
I manualen till min bil står det att man ska ha Bendix bromsvätska, jag antar att det är belägg till Bendix jag ska ha då? 205 GTI 92a..
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Skulle tro att du har Girling bromsar fram.
Jag har i alla fall bromsok ifrån 405Mi16 och slitasde brembo fram. Kör med orginal 405Mi16 belägg men de ska bytas emot greenstuff när de är slut.
Jag har i alla fall bromsok ifrån 405Mi16 och slitasde brembo fram. Kör med orginal 405Mi16 belägg men de ska bytas emot greenstuff när de är slut.
//Kent [Medlem nr: 348
205MSi?16 evighetsprojektet
VW T3 Buss -80
205 16V vardagsbilen (såld)
Suzuki Intruder M1800R
Husqvarna WR 360 enduro
205MSi?16 evighetsprojektet
VW T3 Buss -80
205 16V vardagsbilen (såld)
Suzuki Intruder M1800R
Husqvarna WR 360 enduro
Som sagt e det Girling du har fram. Om ja vore du skulle ja satsa på Greenstuff och brembomax/vanliga brembo skivor fram och ny bättre bromsvätska.
Är inte särskilt dyrt å funkar bra både på gata å bana!
Edit: Både greenstuff och brembo skivor får du från mekonomen..
Är inte särskilt dyrt å funkar bra både på gata å bana!
Edit: Både greenstuff och brembo skivor får du från mekonomen..
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös...
Numera Peugeot-lös...
ska du inte köra på bana eller köra som blådåre så rekommenderar jag EBC Streetstuff Belägg. inte många kronor dyrare än original, men klart mycket bättre.
Skivor köper du på mekonomen eftersom de säljer Brembo till våra puggar. Brembo Max finns också men är lite dyrare.
Bromsvätska skulle jag byta däremot om jag inte visste när det blivit bytt förr, byte av 5år gammla bromsvätska gör klar skillnad även med slitna skivor och belägg.
annars kan du kolla in min signatur
ifall du vill ha större skivor och ok
Skivor köper du på mekonomen eftersom de säljer Brembo till våra puggar. Brembo Max finns också men är lite dyrare.
Bromsvätska skulle jag byta däremot om jag inte visste när det blivit bytt förr, byte av 5år gammla bromsvätska gör klar skillnad även med slitna skivor och belägg.
annars kan du kolla in min signatur
- BANZAI3030
Är dom beläggen som mekonomen säljer Greenstuff eller?
När jag kollar på hemsidan är det enda som står vilka ok dom är till och vad dom kostar..och om jag skulle vilja ha streetstuff, vart köper jag dom isf?
När jag kollar på hemsidan är det enda som står vilka ok dom är till och vad dom kostar..och om jag skulle vilja ha streetstuff, vart köper jag dom isf?
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
- BANZAI3030
ahh..vanliga belägg till girling skulle åka på 352..någon som har en kvalificerad gissning på vad green/streetstuff kan landa på?
eller vad ni köpte era för
eller vad ni köpte era för
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Har prøvat båda Greenstuff med Turbogroove skiver på min gamla 106 GTi, og Ferodo DS3000 med BremboMax skiver på 206 GT nå.
Ferodo-belegget er bedre enn EBC sine brems-messigt, men nå er DS3000 det som tilsvarer YellowStuff fra EBC, så sammenligningen blir ikke helt reell. Ferodo dammar mer enn Greenstuff... I såfall at du hadde valgt Ferodo, bruk DS2500 i stede, hvis du ikke skal mye på bane.
DS3000 klossen eter skiver, så den trenger en god skive, så BremboMax'en holder ikke mer enn et år maks... Men, det bremser jo jækligt bra!
Ferodo-belegget er bedre enn EBC sine brems-messigt, men nå er DS3000 det som tilsvarer YellowStuff fra EBC, så sammenligningen blir ikke helt reell. Ferodo dammar mer enn Greenstuff... I såfall at du hadde valgt Ferodo, bruk DS2500 i stede, hvis du ikke skal mye på bane.
DS3000 klossen eter skiver, så den trenger en god skive, så BremboMax'en holder ikke mer enn et år maks... Men, det bremser jo jækligt bra!