Ljudiadagen Linköping 2/10

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
WoberT

Ljudiadagen Linköping 2/10

Post by WoberT »

Nu är det dags igen för en Ljudiadag. Lördagen den 2/10 kommer vi att ha den.

Det blir tävlingar i finljud och dB som vanligt.

Fullständigt program inklusive tider kommer lite senare.

Vore trevligt om vi fick ihop lite bilar dit, hoppas på att wheiz kommer dit o visar upp mutz gamla bil :D
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754

Four rings to rule them all :D
WheiZ

Post by WheiZ »

Ska försöka att jobba på lite för att bli klar med bilen tills dess. Dock så är det tufft när man inte har garage närmare än 20 mil från Linkan plus att Mutz är inblandad i mitt nya stereoprojekt och han bor juh för tusan i Karlstad! Funderar starkt på att samla alla saker och personer man behöver på ett ställe i Sverige. Skulle bli så mycket enklare på det sättet. :)
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Säg till om du behöver hjälp. Vi i Linköpings-gänget är duktiga.... på olika saker, byta olja och sånt :)
Vi kan annat oxå ;)
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Kotten

Post by Kotten »

Halloj...

Hoppas det kommer lite fina kärror denna gång...
Jag kommer iaf !!

See Ya
See Ya !!
Mutz

Post by Mutz »

WheiZ wrote:Ska försöka att jobba på lite för att bli klar med bilen tills dess. Dock så är det tufft när man inte har garage närmare än 20 mil från Linkan plus att Mutz är inblandad i mitt nya stereoprojekt och han bor juh för tusan i Karlstad! Funderar starkt på att samla alla saker och personer man behöver på ett ställe i Sverige. Skulle bli så mycket enklare på det sättet. :)

Vi skulle ju ev kunna va klar med din bil då... Då kanske man ska ta med volvon och poppa lite med den, om jag inte ska till norge och tävla den helgen.
Åker T4 men är kvar och leker med dom andra barnen i klubben ändå!

Tävlar i sasca R20.000
The KG

Post by The KG »

Kanske skulle ta å åka upp å kolla lite då :!:
KG Wahlström #779

Volvo V40 2,0T Blackline II

MPTS
Donny Sorenso
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Donny Sorenso »

Vilken klass brukar de köra dBdrag i på Ljudiadagen? aldrig varit där men sugen på å provspela.. kul å se vad man kan prestera i den lila kupén..
205-405-406
Radeon

Re: Ljudiadagen Linköping 2/10

Post by Radeon »

WoberT wrote:Nu är det dags igen för en Ljudiadag. Lördagen den 2/10 kommer vi att ha den.

Vore trevligt om vi fick ihop lite bilar dit, hoppas på att wheiz kommer dit o visar upp mutz gamla bil :D

ska ni ha egen peugeot monter lr va man ska säga i år igen som ni hade förra året.. isåfall är min 306:a tillgänglig om ni vill ha den där.
Körde förut 306 RC Edition.
WoberT

Post by WoberT »

Radeon wrote:
WoberT wrote:Nu är det dags igen för en Ljudiadag. Lördagen den 2/10 kommer vi att ha den.

ska ni ha egen peugeot monter lr va man ska säga i år igen som ni hade förra året.. isåfall är min 306:a tillgänglig om ni vill ha den där.

Det tycker jag absolut att vi ska ha, jag är ju med i styrelsen nu så jag ska fixa en bra plats.. :D .. va ju rätt schysst den vi hade sist iofs.
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754

Four rings to rule them all :D
Radeon

Post by Radeon »

WoberT wrote:
Radeon wrote:

Det tycker jag absolut att vi ska ha, jag är ju med i styrelsen nu så jag ska fixa en bra plats.. :D .. va ju rätt schysst den vi hade sist iofs.

tyckte jag oxå.. och det va rätt många som kom o tittade på bilarna faktiskt.. så skulle va skoj att ställa ut där i år igen..
Pontus81

Post by Pontus81 »

Kommer iaf o kollar...Poppar väl lite oxå om ja hittar ett lite större steg :)
Förra året va d ju kallt men sköjj.
Peugeot 307 Sport 2,0 SW
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Jag tycker det har vart kallt dom två gångerna jag vart med... Det kanske är för Miss Wet T-shirt- tävlingen... 8)
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Brante

Post by Brante »

Kommer nog ja me.! Ska försöka komma ihåg att betala den här gången :oops: :oops:
WheiZ

Post by WheiZ »

Någon ny info gällande detta evenemang? Vad är det för klass på bilarna som brukar vara med och tävla? Några proffsbyggen maybe? Kommer det att finns tillgång till ström så att man kan köra lite demo om andan faller på? :)
Radeon

Post by Radeon »

WheiZ wrote:Någon ny info gällande detta evenemang? Vad är det för klass på bilarna som brukar vara med och tävla? Några proffsbyggen maybe? Kommer det att finns tillgång till ström så att man kan köra lite demo om andan faller på? :)

förra året va den där zelini celican där så lite proffsbyggen brukar de va där
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Men WheiZ är stereoskadad, så jag tror att han menar stereoinstallationer mer än bilarna... lol ;)

FR Autosport Sweden FTW
WheiZ

Post by WheiZ »

Fnatte wrote:Men WheiZ är stereoskadad, så jag tror att han menar stereoinstallationer mer än bilarna... lol ;)

Jo men visst är det så att jag främst syftade på det. :) Dock kan det väl vara intressant att veta vad det brukar va för standard bland de andra bilarna också.

Är f.ö. inte alltigenom överförtjust i de här killarna som genom helspons kan bulta på hur mycket plast de vill och skaffa sånna där dörrar som går rakt upp i himlen istället för utåt som de vanligtvis gör på våra vanliga dödligas bilar. Tacka vet ja SASCA där man skiljer på proffs, amatör och rookies utefter vilka förutsättningar man har. Kanske svårt i utställningstävlingar att få ett sånt system att funka men som det är nu så kan aldrig "StudentNisse" från PSCoS konkurrera med HelsponsZelinis å allt vad de heter. :)
spoon_do

Post by spoon_do »

f*n att man inte har motorn i satt i 205:an, annars hade jag kommit o spelat lite för er..
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... do&start=0

Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
Donny Sorenso
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Donny Sorenso »

Spoon_do wrote:f*n att man inte har motorn i satt i 205:an, annars hade jag kommit o spelat lite för er..

Men välljuda 205:a, menar du låter finast eller mest? för jag gav ganska snabbt upp att bygga välljud i den karossen, men jag e ute efter din titel om du menar låter "mest" =)
205-405-406
Pontus81

Post by Pontus81 »

Förra året så höll bilarna ganska så ok klass tyckte jag. Niclas på Ljudia har ju baggen utställd och de andra som är med brukar vara ganska seriösa.
Men som alltid finns det ju väldigt många "fulbyggen" oxå. Tänker väl mest på en golf jag såg som de bara hade slängt in nån snabbt ihoppsnickrad låda i skuffen och försökte poppa med.

Hemska syner man får vänja sej vid gissar jag på.
Peugeot 307 Sport 2,0 SW
Post Reply