Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Anonymous wrote:dom vanligaste kompressorerna som använder lober har dels betydligt sämre verkningsgrad än en modern turbo. Om jämnare skulle betyda ett bredare register så är det en bit ifrån sanningen eftersom en kompressor inte kan reglera laddtryck på samma sätt som en turbo, om alls.
jag ovan
Ta åt dig äran av vad någon annan skrev bara
Håller med Andre, mycket mysigare ljud med kompressor!!
o du e helt normal eller?
Går på disco o allt va d heter
Anonymous wrote:dom vanligaste kompressorerna som använder lober har dels betydligt sämre verkningsgrad än en modern turbo. Om jämnare skulle betyda ett bredare register så är det en bit ifrån sanningen eftersom en kompressor inte kan reglera laddtryck på samma sätt som en turbo, om alls.
jag ovan
Ta åt dig äran av vad någon annan skrev bara
Håller med Andre, mycket mysigare ljud med kompressor!!
o du e helt normal eller? Går på disco o allt va d heter
Det heter Lysholms kompressor
Annars så håller jag med Eric, det finns inget bättre än en sugis
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
dessutom så är det vinande kompressorljudet riktigt läckert.
de har färdiga kompressorkitt till framför allt TU-motorerna.. men jag mailade fram o tillbaka med de förrut och de kunde ta fram ett bolt-on kit till mi16 resp xu9jaz också.... men räkna inte med att det blir billigt.
I USA är det stort med kompressor kit till Europeiska och Japanska småbilar. För $ 2500 lovar en del leverantörer upp till 60 % effekt och momentökning. Se tex http://www.bahnbrenner.com/shop_sc.html
Ett annat alternative är att gå till skoten och leta efter en tvåliters Mercedes.