renault clio 16v
renault clio 16v
jag tänkte höra om någon här med 205a kört mot en sådan.
den har en 1.8l 16v på ca 135hk .
260mm skivor fram vilket låter ok. i övrigt ser den ganska sprotig ut. och kostar ok.
skriv!
den har en 1.8l 16v på ca 135hk .
260mm skivor fram vilket låter ok. i övrigt ser den ganska sprotig ut. och kostar ok.
skriv!
kompis ägde en sådan...
körde race mot den med min lite lättade 205 1,9 och det var jämt till 100, sen drog den ifrån. kändes som att han kunde dra längre på växlarna.
motorn är ganska driftsäker som man inte kan säga om övriga bilen, saker gick sönder på den hela tiden, o det var inget söngerkört vrak heller. bromsledningar som läckte, hjullager, spindelleder. allt möjligt strulade... och delarna är riktigt dyra om man jämför med 205 tex.
han ägde den under 3år och under den tiden så klarade den inte av nån besiktning utan anmärkning mot något som krävde återbes.
så ganska dålig kvalité var det på bilen, trots 9000mil och 3 ägare inkl. min kompis.
körde race mot den med min lite lättade 205 1,9 och det var jämt till 100, sen drog den ifrån. kändes som att han kunde dra längre på växlarna.
motorn är ganska driftsäker som man inte kan säga om övriga bilen, saker gick sönder på den hela tiden, o det var inget söngerkört vrak heller. bromsledningar som läckte, hjullager, spindelleder. allt möjligt strulade... och delarna är riktigt dyra om man jämför med 205 tex.
han ägde den under 3år och under den tiden så klarade den inte av nån besiktning utan anmärkning mot något som krävde återbes.
så ganska dålig kvalité var det på bilen, trots 9000mil och 3 ägare inkl. min kompis.
Tycker det verkar som om de flesta 16V maskiner kör ifrån en 205 GTI så fort hastigheten överstiger 100 km. Lite trist att den ska vara så seg därefter
Finns det inget man kan göra åt 1.9 8V motorn så att den får ett bättre klipp även efter 100 km så att den iallafall kan haka på en del 16V bilar? När det gäller vanlig trimmning med kam osv så brukar detta mest gynna bättre acc från 0-100 km. Till och med GSIns 1.8l motor gör jämt upp med en golf GTI 16V motor utan katt upp till 170 km innan den blir frånkörd, jag vet 
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Pratar vi om den nyare 2.0 liters 16V motorn så har u den en effektsiffra på 170hk.
Den gamla har på 137hk om jag minns rätt.
Den som e förbannat tråkigt med den äldre clion att direkt om du skall meka motor så är du f*n nästan tvungen att lyfta ur skiten.
Trångt i 205:or med clion tar fanimej priset!
Den gamla har på 137hk om jag minns rätt.
Den som e förbannat tråkigt med den äldre clion att direkt om du skall meka motor så är du f*n nästan tvungen att lyfta ur skiten.
Trångt i 205:or med clion tar fanimej priset!
håll flabben fobbick !
sätt ett luftrör som går rakt in i lyftbofiltret på 205an så ger de lite mer kusar över 100. så e de på en del supermotorcyklar + bilar.
men jag tänker inte mer på renån. gillar min "240"
när de gäller meka
men jag tänker inte mer på renån. gillar min "240"
kallas för "luffarturbo" men försök inte montera det på en vanlig bil, för man får knappt ingen extra effekt under 200km/h.
(om du nu inte har förklädd ferrari
)
(om du nu inte har förklädd ferrari
Anton Ewald medlemsnr. 462
205 GTI Monte Carlo -91
min bil!
Opel Omega -88 med bakhjulsdrift som vinterbil
205 GTI Monte Carlo -91
min bil!
Opel Omega -88 med bakhjulsdrift som vinterbil
Hade en Clio 16v tidigare -92. Tvivlar inte en sekund att den drar en 205:a.
Då inte ens 206:an hängde med den. Inte heller Nissan 200. Speciellt inte på kurviga vägar då denna bilen va ett riktigt monster. he he
Den hade den lilla motorn 1.8 på 137Hk. Den stora heter Williams har en 2.0 på 150hk.

Då inte ens 206:an hängde med den. Inte heller Nissan 200. Speciellt inte på kurviga vägar då denna bilen va ett riktigt monster. he he
Den hade den lilla motorn 1.8 på 137Hk. Den stora heter Williams har en 2.0 på 150hk.
Speedking rules!!
- Stefan Sager
Re: håll flabben fobbick !
Loffas wrote:men jag tänker inte mer på renån. gillar min "240"när de gäller meka
Läste jag rätt nu?
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

Loffas wrote:hmm. jag misstänkte det med delarna. därav det billiga priset
nåja. får bli 505an ett tag till då. pssssshhhht psssshhht
*snart oxå med pssshhhhh....*
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Fattar ni inte att Loffas tigger om det? Att snacka om ärkefienden Renault i PSC är som att svära i kyrkan...för er som går i kyrkan
Renault, en bil för två, en som sitter i och en som putter på!
Renault, en bil för två, en som sitter i och en som putter på!
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Loffas wrote:gammal topic juh
o 505an säljs kanske på fre
Varför?? Fattar inte....
Honda CBR600RR -07 a la Supersport