Xtreme Finals Gotland Ring 040911

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Post Reply
JGson

Xtreme Finals Gotland Ring 040911

Post by JGson »

Imorgon har jag för avsikt att närvara vid Xtreme Finals på GR. Det är en finskt arrangemang som har förlagt sin säsongsavslutning på GR.
Det kommer vara bankörning, streetrace 201 m, slalom, drifting, utställning, Scandinavian Car Babes :shock: :D (Åker dit ensam, tar inte med tanten!), m.m. Bl. a så kommer Qvarnis med sin Porsche och Dahlbäck med 3-4 ekipage. Jag gissar att det är ungefär som Bilsport Action Meet. Reportern från Bilsport som var med oss på Emmaboda skulle tydligen dit i tjänsteärende. Tyvärr tror jag inte på någon större publiktillströmmning då det inte har annonserats något över huvudtaget för det här evenemanget lokalt! Inte någon jag pratat med har vetat att det genomförs!
Jag hade tänkt delta i slalomkörningen. Möjligt att jag lägger några varv på banan också men jag tänkte först kolla vad det är för andra ekipage som kör. Jag har en misstanke att jag kommer ha den minsta och motorsvagaste bilen på hela tillställningen och har inte lust att vara bromskloss.
Återkommer med rapport efteråt!
Jörgen Gustavsson #609
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Ha det så kul :D

Och visa att effekt inte är allt 8)
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Post Reply