B1ack_Mi16 wrote:Jeg har et slikt hjemmelaget spesialverktøy som man skal bruke til å bytte spindelled på 405.
Løsner fjærebeinet fra bærearmen, trer verktøyet opp i de 4 hakkene i leddet og setter en domkraft under verktøyet og jekker opp for å få presset verktøyet godt opp i spindelleddet.
Deretter bruker jeg en forlenger på ca. 1.3meter (eksosrør) som jeg trer utenpå spindelledverktøyet for å få brukt skikkelig moment på sakene.
Sist gang måtte jeg legge klosser mellom de 3 andre hjulene og garasjeveggen, hvis ikke bare vred hele bilen seg når jeg prøvde å løsne. I tillegg måtte jeg også sette en trekloss mellom der styreleddet er festet i opphenget og garasjeveggen for at ting ikke skulle vri seg.
Så det sitter noe helt forferdelig

Men kommer til slutt

Ha Ha Ha...., det här blir bara bättre och bättre. Ve och ren förbannelse börjar allt mer gå över i någe komiskt.
Ny Gåta !
Hur många man går åt till å byta en spindelled på en 405:a
Ingen....!!!???
-------------------------------------------------
27 st (Givetvis)
1 som skruvar å 26 som håller emot bilen
Å så var det min spindel.........
Gav den en ny omgång idag med 2st domkrafter, 1st jättespärrskaft från lastbilsverkstan (modell "Stor"), 1st Rörtång (modell "Löjligt Stor"), 1st slägga (modell "Löjligt liten" i förhållande till rörtången) samt gas att värma med.
Och vad hände ?
Tyvärr hade jag ingen garagevägg att ta spjärn emot å ej heller 26 kompisar, så bilen rörde sig precis lika mycket som leden = den ger sig inte
Fortsättning följer..............å då åker den upp i skruvstycket