Bottendrag i 206??

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
olindskog

Bottendrag i 206??

Post by olindskog »

Tjena
Tänkte bara höra om ngn mer än jag på detta eminenta forum tycker att 206:ans GTI motor helt saknar bottendrag, kan iofs vara bortskämd från Vr6an som jag hade innan, DEN drog från botten men det fick man ju betala på macken om man säger så :?
Jag antar att man får lära sig leva med det, för att "fixa" bottendrag i den lär ju bli omotiverat dyrt :(
Ja ja den ligger risigt till, lite sugen på en 110hk's 307 HDI, man blir det när man har fri tillgång till "gratis" diesel, men än så länge har CC'n varit helt rätt i sommar, får väl behålla den över vintern så att man inte förlorar för mycket på den
Ola G
-inte Peugeotägare längre-
Murten

Re: Bottendrag i 206??

Post by Murten »

Jag hade med en Vr6a inna jag köpte min 206 gti.
dessa bilar går inte att jämföra, jag tyckte att Vr6an hade dåligt bottendrag, kom igåen först på 4k. fast peggan var slöare ändå. men det är ju skillnad på motor. 136hk mot 176hk 40hk som försvann.

olindskog wrote:Tjena
Tänkte bara höra om ngn mer än jag på detta eminenta forum tycker att 206:ans GTI motor helt saknar bottendrag, kan iofs vara bortskämd från Vr6an som jag hade innan, DEN drog från botten men det fick man ju betala på macken om man säger så :?
Jag antar att man får lära sig leva med det, för att "fixa" bottendrag i den lär ju bli omotiverat dyrt :(
Ja ja den ligger risigt till, lite sugen på en 110hk's 307 HDI, man blir det när man har fri tillgång till "gratis" diesel, men än så länge har CC'n varit helt rätt i sommar, får väl behålla den över vintern så att man inte förlorar för mycket på den
Martin
Västerås
Volvo v40 2.0T 1999
Kristian

Re: Bottendrag i 206??

Post by Kristian »

Murten wrote:mot 176hk 40hk som försvann.

Sen får man ju inte glömma att det är en v6 motor i golfen, det gör ju sitt med
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Post Reply