Passform mekonomen stötfångare

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
stellan

Passform mekonomen stötfångare

Post by stellan »

skulle montera främre nummer plåt inför besiktning. Till min stora förvåning så passar inte skylten i nersänkninen i stötfångaren och då är det bara en skylt och ingen hållare till :!:

Har aldrig kört med en stor skylt ifram förut, är det så på alla 205er kofångare kanske?

Köpte kofångaren från mekonomen i vintras och har slipat den slät å lackat så byta går ju inte direkt...
Har en lite skylt annars så något problem är det inte....

Nån som vart med om liknande med mekonomens stötfångare?

:?
Amar

Post by Amar »

såvitt jag vet så behöver du inte ens ha främre skyltr monterad vid besiktning, bara att ha den i rutan...

det funkade för mig i vintras när jag skulle besikta 205:an
stellan

Post by stellan »

jasså... mailade vv om det för ett bra tag sen.. fick detta som svar

Skyltarna på en personbil skall sättas väl synlig såväl framifrån som bakifrån

Vad synligt är är väl till var å en att tolka...

tror dock att det kan bli en tvåa på det om man får en grinig bes. man
Marcus

Post by Marcus »

japp dom gillar inte när dom sitter i rutan. En polare fick anmärkning på det. Men det beror ju helt på vilken besiktningsgubbe man får
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Amar

Post by Amar »

om nån ska besikta bilen i sthlm, så får ni se till att besikta i Vinsta/välingby

slappare besiktning har jag aldrig sett..

polaren fick bara nedslag på spindelleder trots att bilens två bälten inte funkade, damaskerna på drivknuterna vr strimmlade, torkarbladen var dåliga..

men den fick bara anmärkning p åen sak..
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

Amar wrote:såvitt jag vet så behöver du inte ens ha främre skyltr monterad vid besiktning, bara att ha den i rutan...

Man får inte ha skylten i rutan!
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

dit kanske man skulle köra med sin bil då det e dags?
=)
Rizzt

Post by Rizzt »

Häng den i ståltråd eller liknande i spojlern så länge. Har själv en meknomen kofångare. Men har även kollat Autoexpertens kofångare. Lika är dom.

Tror inte det ska vara just utformat för skylten på kofångaren. Ska finnas 2 plast ploppar som man sätter bakom skylten så den kommer ut några mm. Då kan du sätta den så du vill. Annars kan du ju sätta som jag på något vänster.
stellan

Post by stellan »

jo de får väl bli ståltråd i år igen =)

tänkte sätta plåten med karborre eller nått senare så den går att få loss enkelt...
Attsäter
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Attsäter »

jag vet att på min orginal spoiler fram så passar inte svenska nummerplåtar in, typ 2 cm för liten på varje sida..
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
pokis

Post by pokis »

beställ en mindre skylt :)
stellan

Post by stellan »

mjo det skulle väl vara fint med en äkta liten :)

ska va ganska lurigt att tjata sif till en har jag förståt... kompisen fick dispans och de va ganska mycke krångel å tjat innan det gick...

är ju så väldans lite för litet ifram ochså.... fast det är inget photoshop inte kan råda bot på :)
Per Larsson

Post by Per Larsson »

Jag bara skickade in regbeviset och kryssade i beställning av ny skylt. Skrev i meddelandefältet att jag ville ha en liten skylt.... inga problem, den anlände med kungliga postverkets leverans efter några dagar. Sitter helrätt på peggen. :D
mera grus
307 sport -05
Niklas

Post by Niklas »

Joakim Enoksson wrote:
Amar wrote:såvitt jag vet så behöver du inte ens ha främre skyltr monterad vid besiktning, bara att ha den i rutan...

du får flytta skylten 1m upp eller 1m ner som du vill bara den är väl synlig framifrån (fakta tagen ur en fordonsbyggarbok som jag inte kommer ihåg titeln på)

sådetså ;) sen att de flesta besiktningsgubbar är vilsna om vad som gäller/inte gäller är ju en annan sak, men då skall dom kunna hitta paragrafen som ger dig nedslag också :P
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Niklas wrote:
Joakim Enoksson wrote:

du får flytta skylten 1m upp eller 1m ner som du vill bara den är väl synlig framifrån (fakta tagen ur en fordonsbyggarbok som jag inte kommer ihåg titeln på)

sådetså ;) sen att de flesta besiktningsgubbar är vilsna om vad som gäller/inte gäller är ju en annan sak, men då skall dom kunna hitta paragrafen som ger dig nedslag också :P

Oki, dina fakta tagna ur en byggarbok.

Iaf så fick en annan här i klubben med sin 205:a böter och stoppad av polisen just för detta. Den satt i nederkanten av rutan.
de pratade om att rutan kunde reflektera så de inte såg skylten, 400.- i bäöter, det är fakta.
Guest

Post by Guest »

Per Larsson wrote:Jag bara skickade in regbeviset och kryssade i beställning av ny skylt. Skrev i meddelandefältet att jag ville ha en liten skylt.... inga problem, den anlände med kungliga postverkets leverans efter några dagar. Sitter helrätt på peggen. :D

Är inte det bara för att det är en rallybil? Skrev till vägverket för ett tag sen, fick till svar att man får ha liten skylt fram förutsatt att bilen har bur i.. vet inte vad som stämmer ändå. Skickade du efter skylten över internet?
Calle

Post by Calle »

Det var jag som skrev det ovanför.. loggas visst ut ibland.
ln
Sundin
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Sundin »

Jag försökte få en lite häromveckan. Gick inte.
Jag skrev att jag bytt framspoiler på bilen och den gamla skylten inte längre fick plats.
De motiverade svaret med att det är originalutrymmet där skylten ska sitta som räknas. Byter man själv till en annan spoiler eller likn. får man själv se till att den stora skylten får plats.
Värde...
Post Reply