Montera streamer
Montera streamer
Har fått hem streamer från shopen.
Nu undrar jag, ska jag spraya rutan med sopa eller inte ?
Min farsa säger att man ska göra det annars kan det bindas bubblor.
Släpper inte fästet ifall klistret tar kontakt med vatten ?
Nu undrar jag, ska jag spraya rutan med sopa eller inte ?
Min farsa säger att man ska göra det annars kan det bindas bubblor.
Släpper inte fästet ifall klistret tar kontakt med vatten ?
Vatten används för att kunna justera dekalens placering, det försvinner sen och dekalen biter, men ibland så försvinner vattnet för fort och den fastnar i fel läge. Proffsen använder monteringsspray som gör att man kan röra på dekalerna ett tag och sen värmer man bort det hela, och dom sitter fint.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

GoMeR wrote:jag såg på pimp my ride - när dom pimpar honda civic att dom kör med spray för att kunna tjusterna streamern.
Nåväl, jag blandade lite vatten och tvål och sprayade på rutan, och det gick väldigt bra.... hoppas skiten fäster bara, ska vänta 1 timma och sedan försöka dra loss den
Pimp my ride är nog det ABSOLUT sämsta program jag sett någonsin.. Tittade inte ens klart på det.. dom skulle ta bort rost från golvet på förarsätet.. dom skar ett hål och sedan popnitade en skivan ovanpå sen var det klart..
Sedan gjorde dom knappt något på bilen såg det ut som, bara klipp hit och dit så satt grejerna på plats.. Nej... Det är en skamm för biltvpubliken enligt min mening
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
- Fredrik Sjöberg
- Fredrik Sjöberg
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Använd en fönsterskrapa.. det funkar fin fint
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
- Peter Igelhammar
- Crew

föna, akta dwej för att värma sönder med pistolen
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
- Fredrik Sjöberg
Alltså... för att reda ut det här. =)
Vatten kan vara bra, speciellt om det är en stor dekal man ska sätta. Vitsen med att använda det på just detta streamen kan ju diskuteras.
Hur som helst... om man använder vatten... när streamen är på plats så MÅSTE MÅSTE MÅSTE man se till att pressa ut allt vatten som ligger bakom, annars fäster inte streamern. Det görs enkelt med en skrapa. Fönsterskrapa ska man passa sig lite för eftersom dom är vassa, och i vissa fall kanske lite slitna dessutom = repor. Det finns speciella skrapor för sånt här.
Slutsats: Skrapa bort vattnet ordentligt, eller skit i att använda vatten.

Vatten kan vara bra, speciellt om det är en stor dekal man ska sätta. Vitsen med att använda det på just detta streamen kan ju diskuteras.
Hur som helst... om man använder vatten... när streamen är på plats så MÅSTE MÅSTE MÅSTE man se till att pressa ut allt vatten som ligger bakom, annars fäster inte streamern. Det görs enkelt med en skrapa. Fönsterskrapa ska man passa sig lite för eftersom dom är vassa, och i vissa fall kanske lite slitna dessutom = repor. Det finns speciella skrapor för sånt här.
Slutsats: Skrapa bort vattnet ordentligt, eller skit i att använda vatten.
Twedmark wrote:Fönsterskrapa ska man passa sig lite för eftersom dom är vassa, och i vissa fall kanske lite slitna dessutom = repor. Det finns speciella skrapor för sånt här.
Fönsterskrapor är vassa? Vad använder du för fönsterskrapa? Min fönsterskrapa är gjord av gummi längst fram och definitivt det mjukaste som går att hitta typ..

//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
ReD DeviL wrote:Twedmark wrote:Fönsterskrapa ska man passa sig lite för eftersom dom är vassa, och i vissa fall kanske lite slitna dessutom = repor. Det finns speciella skrapor för sånt här.
Fönsterskrapor är vassa? Vad använder du för fönsterskrapa? Min fönsterskrapa är gjord av gummi längst fram och definitivt det mjukaste som går att hitta typ..
han tänkte nog på en isskrapa tror jag
Mjeee..