Reinhold wrote::D En helt godkänd premiär med tanke på dina förberedelser!
Välkommen till Fyndbörsen gänget som en del av Pegg Maffian!
Nästa mål blir att klå snabbaste R5:an ( 1.26.571 )

För egen del gick det inte så bra poäng mässigt.

Positivt var ett nytt varv pers på drygt 1.22 ca. 1.5 sek
snabbare än förra året. Det understryker devisen
" kör inte berusad men gärna förbannad "
205 GTI Evo-N
Välkommen Reinhold! Nu är det bara Stoffe som fattas.
Antar att ditt "inte helt optimala spårval med grönt underlag" bidrog till ilskan?

Jag tackar för att jag faktiskt bara låg näst sist ett tag där, men sen såg man temposikillnaden när du drog om som en furie och bara försvann!
Tackar även för din uppmuntran och jag är nöjd även om det gnager i mig att jag inte ens slog tiden jag satt med dragbilen. Jag tror jag kan köra bana hyfsat, men är nog väldigt försiktig och behöver kanske extremt många varv för att närma mig bilens gränser underifrån.
Sista träningen på fredan satte sig hårt mentalt sett eftersom jag körde utan att ha någon som helst koll på bilen. Jag försöker dock intala mig att detta delvis berodde på att jag hade för bra grepp i bakvagnen genom att jag sänkte trycket i bakdäcken med ett par hekto och hamnade på 1.6 bak och 1.8 fram kalltryck. När jag då körde samma taktik som första passet att kasta ut bakvagnen i lite sladd, högg det och hade sig. Tills jag lär mig köra bilen ska jag nog hålla ner greppet i bakvagnen.
Dessutom var jag inte fokuserad. Samt att jag inte kände att jag litade på bromsarna. Har faktiskt aldrig kört bana utan ABS tidigare och hade dessutom ett antal upplevelser liknande Felix:s där jag låste upp oförklarligt under fredagen.
Men jag kommer igen och hoppas göra dig sällskap i fältet så småningom!