Skulle smäcka dit mina sänkningsfjädrar som jag fick med när jag köpte bilen. Inbillade mig att det skulle var pissenkelt.
Kollar över allting och inser att jag inte vet i vikken ände jag ska börja så jag kollar i Haynes-manualen som jag lika gärna kunde slänga eftersom jag aldrig begriper nåt i den. Surfar in på peugeot-sport-club.com och kollar mekartips. Läser genom mekartipset, inser i vikken ordning det ska göras. Fortfarande har jag övertygelsen om att det inte är nån större komplicerad operation så jag knallar ut till garaget igen och sätter igång.
Lossar innerskärmen, muttern till stabilisatorstaget och muttern som spänner om stötdämparen. Bankar som en tok på spindeln, rör sig neråt ca. en millimeter per slag. Da dá, loss. Ops, OJ, växellådsolja börjar rinna ut såklart. Borde jag förstått.
Lossar dom tre muttrarna som håller stötdämparen och vinklar ut den. Ahhh.. då är det bara att lossa muttern som håller ihop stötdämparn, skruva på fjäderspännarna och byta fjäder. Men... suck... allting snurrar runt.
Efter lite funderande inser jag mina begränsningar så nu sitter allt ihop igen men inga nya fjädrar på plats inte